Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitechs webcamera på iMac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om den enklaste webkameran med USB-anslutning kan fås att funka på en iMac DV 400?

  • Medlem
  • 2002-12-14 16:40

bör nog inte vara problem...
oavsett om du kör mac os 9 eller mac osx.
dock så kan det vara så att logitec själva bara har släppt drivare till kameran till os 9 och den bara fungerar med tredjeparts drivare i os x.
vilket os kör du?
vilken kamera menar du?

/majk

Jag har fått veta att man behöver programvaran QuickCam 2.1 men vet inte var den går att finna. Har letat på Connectix sida men där finns ingen ledtråd. Nån som vet?

  • Medlem
  • 2002-12-15 15:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andreas A:
Jag har fått veta att man behöver programvaran QuickCam 2.1 men vet inte var den går att finna. Har letat på Connectix sida men där finns ingen ledtråd. Nån som vet?

här

Logitechs webkamera som jag fick med när jag bokade ADSL anslutning genom Telia fungerade inte i os X ej heller i classic miljö under os X.
Försökte att starta i Os 9,2 då gick det att installera programvaran som medföljde men kameran vägrar att föra över bilderna från kameran.

Jag provade också Iphoto men den känner inte igen kameran.

Vad gör jag nu?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lightning:
Logitechs webkamera som jag fick med när jag bokade ADSL anslutning genom Telia fungerade inte i os X ej heller i classic miljö under os X.
Försökte att starta i Os 9,2 då gick det att installera programvaran som medföljde men kameran vägrar att föra över bilderna från kameran.

Jag provade också Iphoto men den känner inte igen kameran.

Vad gör jag nu?

Jag vet inte vad det är för kamera som följer med Telia (lär nog vara det allra sämsta) men jag har fått en DEXXA (samma sak som logitech quickcam) kamera (som nog är en allra sämsta, men billigaste webkameran) att funka fint. Sök lite på Versiontracker så ska du nog hitta drivrutinerna du behöver. Funkar fint med t.ex. Yahoo Messenger och BTV.

Ciryon

Edit: fixade lite

[ 19 December 2002, 12:51: Meddelandet ändrat av: Ciryon ]

  • Oregistrerad
  • 2003-01-28 16:36
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Lightning:
Logitechs webkamera som jag fick med när jag bokade ADSL anslutning genom Telia fungerade inte i os X ej heller i classic miljö under os X.
Försökte att starta i Os 9,2 då gick det att installera programvaran som medföljde men kameran vägrar att föra över bilderna från kameran.

Jag provade också Iphoto men den känner inte igen kameran.

Vad gör jag nu?

Prova maccam
Juste driver under OSX
Sen poppar kameran glatt upp varje program...
(För det är väl en USBkamera )
/Pär

1
Bevaka tråden