Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macdator och komma i kontakt med webbserver

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Sitter och försöker komma i kontakt med ett par servrar till webbsidor men det går bara inte .
Programmet/servrarna accepterar inte inloggningsuppgifterna vad jag kan förstå.
Har samma problem mot vissa servrar och inloggningar när jag kör från FP och parallels desktop.

När jag kör från min gamla PC fungerar det , visserligen då i bara FP men det funkar.
Är det någon "skitsak" som spökar på Macen ?

Hälsningar
Ted E

Lite mer bakgrundsinfo vore inte fel. Vilka sidor är det du försöker nå? FP, vad är det? Om det är vad jag tror, frontpage är det en uppenbar risk att den skapar webbsidor som fungerar bäst i xp.

Tack för frågan.
När det gäller FP är det den vanliga inloggningen "publicera webbplats" som fungerar till två av fyra webbsidor.
När jag kör samma inloggning på PC.n fungerar alltihop.

Hälsningar
Ted

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-12 21:44

Försöker du koppla upp dig mot någon webbserver via Frontpage? Har du provat med Adobe Dreamweaver? Funkar utmärkt i både Windows och OS X för att redigera webbsidor och vara ansluten direkt till webbservrar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-12 22:57

Som jag förstår det så kör du Frontpage i Parallels och försöker koppla upp dej mot en webserver?
Men det krånglar.
Kolla först så du inte har stavat fel någonstans, enkelt fel.
Om det är FTP servrar, testa med ett vanligt FTP-program i Mac miljön för att se att det fungerar.
Är det något certifikat du behöver?

1
Bevaka tråden