Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express - Nätet slutar fungera

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 19:17

Hej

Har ett konstigt problem med mitt nät. Mitt system består av en Airport Express och en MacBook Pro. Ofta fungerar allt fint och jag kan köra som vanligt men någon gång ibland så vägrar nätet helt enkelt att fungera. Datorn känner igen och upptäcker Airport Expressdosan och dosan lyser grönt men Internet osv vägrar att fungera. Byter jag och kör direkt med nätsladd från nätuttaget i väggen fungerar allt bra så det är inte nätförbindelsen utan måste vara något med Airport Express dosan dessa gånger det inte fungerar. Det kan ju heller inte vara något med nätinställningarna på datorn för det funkar ju alltid annars utan att jag ändrar något.

Vad är detta för strul? Har automatisk update så jag bör ha alla senaste drivrutinerna.

Tack
Micke

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 09:33

funkar det om du rycker ut airporten ur väggen och kopplar in den igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 09:41

Mitt problem med AE är att datorn inte får någon kotakt alls med den. Jag har fått kontkat med den tills igår när jag skulle köra från fastlina. Jag har en MacBook Pro med Jaguar, datorn står ca en meter ifrån AE men min AirPort Inställningsassistent känner inte av den. Likaså gäller AirPort Utility, den känner inte av AE.

När jag ansluter ethernet och ljudsladd och sen ansluter till strömstation så lyser det snabbt grönt, ändras därefter till fast gul för att sedan blinka lågsamt gul.

Hur ska jag göra för att iställningsassistenten ska känna av den? Är den trasig? Måste jag köpa ny AE?

/k

Ursprungligen av kenna:

Mitt problem med AE är att datorn inte får någon kotakt alls med den. Jag har fått kontkat med den tills igår när jag skulle köra från fastlina. Jag har en MacBook Pro med Jaguar, datorn står ca en meter ifrån AE men min AirPort Inställningsassistent känner inte av den. Likaså gäller AirPort Utility, den känner inte av AE.

När jag ansluter ethernet och ljudsladd och sen ansluter till strömstation så lyser det snabbt grönt, ändras därefter till fast gul för att sedan blinka lågsamt gul.

Hur ska jag göra för att iställningsassistenten ska känna av den? Är den trasig? Måste jag köpa ny AE?

/k

Börja med att resetta den. Det kan hjälpa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 09:53

Jag har resettat tre gånger men det blir samma sak - frustrerande att inte inställningsguiden får tag på den. den känner inte av min AE alls.

/k

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 10:03

Inställningsguiden säger att mitt AirPort-kort inte är inställt När jag ska aktiverar mitt AirPort-kort så säger inställningsguiden att det är något fel på kommunikationen med AirPort-kortet.

/k

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 10:08

långsamt gult blinkande tyder på ngt fel på den, antingen med inställningarna eller enheten själv, om du inte kommer åt den efter en reset (eller 2) lutar det ju mer åt att den är trasig.

Testa dock med en maskin som har nyare version av airport verkygen innan du kastar den i soperna eller något sådant

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 10:34

sticker ner till InLife och testar den eller köper en ny - bara för att man ska pilla när man har fått fastlina så skiter det sig.

/k

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 10:39

Klarar en AE bli kopplad till en etherlina med fastuppkoppling 100MG?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 16:25
Ursprungligen av kenna:

Klarar en AE bli kopplad till en etherlina med fastuppkoppling 100MG?

Lite beroende på vad en MG (Mega golf?) är så..

Men annars, ja den funkar bra med 100MB alldeles utmärkt, dock kommer den ju att bli en flaskhals eftersom de trådlösa inte går i 100MB..

1
Bevaka tråden