Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express som Access point?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill använda min AE för att koppla upp mig mot mitt trådlösa nätverk och ansluta en dator via ethernetkabel.

Har kört alla varianter i Airport Adminstratörverktyg och Airport Installationsassistent.

I Airport Adminstratörverktyg har jag lyckats få till att AE är ansluten till min Netgear router, visar router id, får eget IP nummer, gröna lampan lyser på AE men når inte nätverket via ethernetkabeln från datorn in i AE.

Hur gör man?!

Ställde frågan under avdelningen Internet men fick ingen respons så jag ställer samma fråga här om det ursäktas....

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-18 07:09

Jag har gjort samma sak med en AE och en Netgear WGR614. Då lät jag AE vara en klient i det trådlösa nätverket som kände till WEP-nyckeln för att kunna ansluta till Netgear. Ethernet-porten gjorde jag inga extra inställningar för, så den blev bara en del i det trådlösa nätverket den med. I ethernet-porten kunde jag ansluta en laserskrivare utan extra inställningar.

Min AE ör en del nätverket, den får ett eget IPnummer och kommunicerar med NetGear men får ingen kontakt via AE:s ethernetkontakt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 09:34

Airport Express blinkar långsamt gul

Mitt problem med AE är att datorn inte får någon kotakt alls med den. Jag har fått kontkat med den tills igår när jag skulle köra från fastlina. Jag har en MacBook Pro med Jaguar, datorn står ca en meter ifrån AE men min AirPort Inställningsassistent känner inte av den. Likaså gäller AirPort Utility, den känner inte av AE.

När jag ansluter ethernet och ljudsladd och sen ansluter till strömstation så lyser det snabbt grönt, ändras därefter till fast gul för att sedan blinka lågsamt gul.

Hur ska jag göra för att iställningsassistenten ska känna av den? Är den trasig? Måste jag köpa ny AE?

/k

Gör en återställning på den: håll in reset-knappen i ca 5 sekunder och vänta ett par minuter så att den hinner starta upp ordentligt. Testa sedan att ansluta med AirPort Utility.

1
Bevaka tråden