Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech tangentbord & mus

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet ifall detta tangentbord samt trådlösa optiska mus fungerar bra med OSX - kostar 1.095 inkl. moms hos InetData i Göteborg - Logitech ger 300 tillbaka så priset (795 inkl. moms) känns bra... har man någon nytta av alla dessa extra knappar då man har mac ? Har den knapp för att mata ut CD´n ?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-15 18:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Någon som vet ifall detta tangentbord samt trådlösa optiska mus fungerar bra med OSX - kostar 1.095 inkl. moms hos InetData i Göteborg - Logitech ger 300 tillbaka så priset (795 inkl. moms) känns bra... har man någon nytta av alla dessa extra knappar då man har mac ? Har den knapp för att mata ut CD´n ?

Jag lånade hem ett från Microhard när det var nytt och testade på OS X. Det fungerade med de normala tangenterna, dock inte ratten längst upp och scrollhjulet. Det är möjligt att det finns en drivrutin nuförtiden.
Däremot tycker jag att tangenbordet är smäckigt. Det känns "billigt" och tangentkänslan är degig. Köpte ett Microsoft Wireless Optical Desktop istället. Billigare och mycket skönare känsla i både tangenter och mus. Dessutom fullt stöd för OS X.
Kila ut på Siba eller annan prylkrängare och känn på dom.

Har kört Logitech´s trådlösa mus & tangentbord i 3 månader nu, fungerar perfekt, REKOMMENDERAS. Alla knappar fungerar (och kan konfas till vad du vill, men du måste ha Logitech´s drivrutiner för OS 10 för att alla X-tra knappar ska fungera).
Enda på minussidan är att man får byta batterier emellanåt, har bytt på musen 2 ggr/3mån, men ingen gång på tangentbordet.

//Johan

Är det AAA (penlight) baterier så kanske jag kan stå ut med bytena - är det 9 volts så blir det ju lite dyrt i längden... tror inte dom finns som uppladdningsbara... åker och kollar vilken spänst tangeneterna har, är inte förtjust i Apples tangentbord och att köpa ett från Microsoft kommer jag bara att ha dåligt samvete för livet ut.

Olle

  • Oregistrerad
  • 2003-01-15 21:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
...och att köpa ett från Microsoft kommer jag bara att ha dåligt samvete för livet ut.

Olle

Ooops! Tänkte inte på det.

1
Bevaka tråden