Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.5.2 släppt!

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kolla programuppdateraren (Software Update)

Den väger 341MB

För mig är den bara 180MB? Nåväl. Ska uppdatera nu.

Hos mig är den på 341MB, håller på och laddar ner den just nu Vi får se hur det går.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-02-11 22:23

"Updates Stacks with a List view option, a Folder view option, and an updated background for Grid view."

Weee!

180 mb här med, why olika storlekar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 00:43
Ursprungligen av jonmannen:

180 mb här med, why olika storlekar?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25799

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 00:57

Är det bara jag som har problem med 10.5.2? När jag försöker öppna stacks så händer ingenting. Måsta avsluta docken. När jag försöker öppna effekter i photo booth hänger sig programmet och jag måste avsluta det. Får prova att logga om med en annan användare.

//Rob

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-02-12 08:07
Ursprungligen av Robo-X:

Är det bara jag som har problem med 10.5.2? När jag försöker öppna stacks så händer ingenting. Måsta avsluta docken. När jag försöker öppna effekter i photo booth hänger sig programmet och jag måste avsluta det. Får prova att logga om med en annan användare.

//Rob

Jag har samma problem. List-vyn är det ända som funkar. Rutnär och solfjäder tvärhänger dockan. Jag kör med docktweak. Gör du det också måntro? Förresten så slutar spaces fungera i samband med att dockan hängt sig.

Edit: Jag läste tråden för snabbt. Så jag missade linotype-grejen. Det var den som var boven i dramat.

Senast redigerat 2008-02-12 08:21

kan vi 10.4:re få veta vad som ingick i 10.5.2? Vi har fått en secuity update med. Vet inte om airportproblemen löser sig.

Ursprungligen av Patric08:

kan vi 10.4:re få veta vad som ingick i 10.5.2?

Här är hela listan:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=307109

180 här med..

180 på både G5, MBP och mini.

Plus 48 ungefär på Leopard-grafikuppdatering som kom efter 10.5.2

Sören

180 även här.
fan va skönt att den äntligen kom, nu sitter man och väntar ivrigt på att uppdateringen hämtas

Det verkar som att vi Macbook Pro ägare får den stora uppdateringen. Verkar så iallafall. Nya uppdateringen har gjort min mbp mycket rappare. Känns så Kul för de med nya Nikon och Canon kameror då äntligen iom denna uppdateringen så har det kommit stöd för de nya kameror.

  • Medlem
  • 2008-02-12 17:13
Ursprungligen av BosnianX:

Det verkar som att vi Macbook Pro ägare får den stora uppdateringen. Verkar så iallafall. Nya uppdateringen har gjort min mbp mycket rappare. Känns så Kul för de med nya Nikon och Canon kameror då äntligen iom denna uppdateringen så har det kommit stöd för de nya kameror.

Japp, har en 17tummare, 341MB för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 22:48

341MB, sweet moses! Men det är värt varje MB, en härlig lista med buggfixar.

Hoppas då på en uppdatering av Macbook Pro imorgon :D:D:D

meh, jag har en MBP och fick bara 180mb?

Ursprungligen av klarabara:

meh, jag har en MBP och fick bara 180mb?

Eftersom programvaran går igenom datorn för att kolla vad som ska uppdateras så kanske hamnar du på just 180mb. Bifogar hur det ser ut hos mig.

Kör igång programuppdateraren efter att ni har installera 10.5.2. Eftersom Leopard Graphics Update kommer efter att 10.5.2 är installerad. Den är på 48.6 MB på min mbp. Tjusigt

intressant läsning

alla uppdateringar kan ses på
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=307109-sv

edit: såg att jesper var före xD

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-11 23:06

Någon som vet vart man kan läsa mer om den sista grafikuppdateringen som kom? Den installerades av bara farten!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 23:06

Mine problemer med extern hårddisk och Airport Extreme löste sig!!!!

341 MB här, MBP 2,4 Ghz.

Är det så att de som får den stora uppdateringen inte tidigare lagt in 10.5.1? så att den är inbakad... bara en teori från en ovetande

Ursprungligen av Gusten68:

Är det så att de som får den stora uppdateringen inte tidigare lagt in 10.5.1? så att den är inbakad... bara en teori från en ovetande

Jag har 10.5.1 sen tidigare, och 10.5.2 är 341 MB för mig. Har kört alla uppdateringar fram till nu, så det borde inte finnas några missade uppdateringar inbakade. Det finns givetvis en förklaring till att vissa får den mindre och andra den större (datormodell, drivrutiner för grafikkort, mm?) , men jag är för trött för att kolla upp det nu.

Det känns nästan som om alla väntat lika mycket på 10.5.2 som på 10.5 innan det släpptes. Lite hypat, nästan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-11 23:08

180MB för min MP 2,66MHz Dual-core...

Edit: Ska blir intressant om grafikuppdateringen får bort mina "streck" som dyker upp ibland när jag t ex kolla i fullskärm...

Senast redigerat 2008-02-11 23:24

BosnianX: konstigt ändå, allt är ju uppdaterat annars, hade du inte haft allt annat uppdaterat hade det ju inte varit inbakat i en enda uppdatering, tror jag. utan som enskilda paket? typ alla quicktime prylar osv.. ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-11 23:25

Har oxå 180MB. Men efter att du har installerat 10.5.2 kommer en säkerhetsupdate på 20 mb och leopard grafik update på 50mb.

//Rob

Bevaka tråden