Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skaffade airport extreme och det började krångla... itunes, internet m.m.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej!
Hoppas någon har ett bra svar på någon av mina frågor.
Tidigare så hade jag en speedtouch router jag fick med när jag skaffade glocalnet:s bredband då funkade det mesta toppen, iTunes fjärrhögtalare och internet, men jag ville snabba på det interna nätverket + en "gemensam" hdd.
Så skaffade extreme, men är inte direkt nöjd.

Först så blev det interna nätverket inte snabbare, för smiskar jag på högsta hastigheten i inställningen så är ju inte det kompatibelt med airport expressen så då kan jag inte spela musik... Så får glatt köra på den lägre hastigheten, men då uppkommer ett annat problem, antingen får man något konstigt ljud lite då å då i högtalarna vet inte hur jag ska förklara men som om man drar en vinyl skiva mot nålen. Är det inte så att man får det så kan uppspelningen stanna upp ett tu tre, för att senare starta upp igen.

Nästa problem är att internet kopplar typ ner lite då å då, man ser tiden som man vart uppkoppld uppe i hörnet å ett tu tre så försvinner den bort några sekunder och poppar upp igen, vad kan de va?

Har bytt speedtouch routern mot ett zyxel 660 adsl modem istället...

Snälla ni som har lite bra att ha tips om extreme, express m.m. så vore jag kalas tacksam.

MVH Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 09:37

vad har du för ISP, hur är sakerna kopplade nu? och det låter som om du använder PPPoE i Macen, använder du den lilla "luren" för att koppla upp dig (det låter så då du säger att den visar tiden som du är online.. )

Hej hej!
Jag har Glocalnet som leverantör, och har ställt in användarnamn och lösen i airport extreme routern, nej jag använder ingen lur för att koppla upp, tiden står där när jag är ansluten till nätverket...
Jag har kopplat mitt ADSL modem till porten på extremen, kommer inte ihåg va det stog men där man skulle koppla in den iaf. Men funderar på om det kan bli bättre om jag kopplar in min speedtouch router igen fast stänger av den trådlösa delen så att säga å sen kopplar den till samma port som jag kopplade adsl modemet istället. För då styr speedtouchen "inloggningen" till glocalnet istället, va ju den jag fick me när jag skaffade glocalnet. Kan det va en lösning?

/Jonas

1
Bevaka tråden