Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMic-till vilken nytta?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-08 22:52

Har en iMic som jag undrar om någon får att funka som den ska i os x.

Spelar ingen roll vilket program jag testar med Peak, spark LE, Soundstudio osv så kan jag inte ställa några innivåer i något program. I alla program är reglagen för att ställa innivåer gråmarkerade, går ej att röra. Har man alltså iMic för att spela in ljud man kan ljustera innan det når iMicen eller gör jag något fel?
Firmwaret är uppdaerat på den.

Jag trodde i min enfald att denna pryttel skulle funka som dom ljudingångar som är borta på många burkar idag.
Har inte testat i os 9.

Martin

  • Oregistrerad
  • 2002-11-08 22:54

Felsyftning . Jag vill inte att någon ska få MIN imic att funka i os x utan undrar om någon får en iMic att funka som den ska i os x.

Fungerar bra hos mig. Testad på iBook under OSX 10.2.1.

Provat att byta USB-port?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-18 10:51

Vilket/vilka program kör ni i då?

Nej jag har inte testat med att byta usb port. Prytteln kommer ju upp i programmen men det är inställningarna jag inte kommer åt. Kan det ändå vara det så ska jag testa. Men då borde den väl inte visa sig alls om det är kontaktproblem, men det är kanske inte det du menar att det är.

Martin

  • Oregistrerad
  • 2002-11-25 09:31

Verkar skumt det här med min iMic.
Griffin har släppt någon sorts inspelningsprogram, griffin vinyl (http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16442&db=mac ). I den kan jag göra justeringar av innivåer men inte i något annat program. Vad är detta.......????

Martin

1
Bevaka tråden