Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

port 80 genom en D-Link DI-713P

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis sparkat igång min WLAN router o allt fungerar bra..

Skulle dock vilja låta andra komma åt ev av mina burkar i LANet som kör Apache.

Har varit inne i Virtual Server och släppt igenom port:80 till 192.168.0.2 (som är det IP datorn med Apache har bakom brandväggen).

Innanför kommer man åt webservern både med det lokala IPt samt det publika som routern har.

Utifrån kommer man inte åt någon webserver..

Det är nån grej till o ställa om misstänker jag..
Troligen under routing?
Men där står det ju destination o lite annat som jag inte vet vad jag ska fylla i isåfall

Nån?

Är du säker på att du skriver in rätt adress från utsidan (inte 192 .... )? Jag har också en D-link router och det du gjort var allt jag behövde göra för att få det fungera.

http://checkip.dyndns.org/

Du kan kolla vilken adress du har på utsidan på ovanstående URL.

Jag har en 713P och har gjort som du beskriver och för mig fungerar det.

Fungerar helt enkelt inte..
Det måste vara ytterligare någon inställning som jag antingen har gjort el som måste göras...

Notera:
Jag har i WLAN inställningen under MAC access control klickat i Association control (A) för min dator inkl MAC adressen för denna. (Om det skulle ha något med detta o göra vetefan)

El kan det vara någon annan grej man har lyckats klicka i.. var ju så kul o fiffla runt lite bland inställningarna

[ 09 November 2002, 10:05: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 17:52

I D-Link routern så öppnas porten automatiskt om man styr den vidare till en annan burk. Är det så i din router också? Kan det inte vara så att man manuellt måste öppna den också?

Sa jag inte att du skulle köpa D-Link?

/J

Jag har ju en D-Link ja..
O jag har i routern pekat port 80 till mitt LAN IP jag har på datorn bakom routern. Men nej det fungerar inte utifrån...

  • Oregistrerad
  • 2002-11-10 18:20

Jag borde lära mig att läsa titeln på tråden innan jag öppnar truten...*stoooopid*

Fick för mig att du skaffat netGear routern eftersom vi snackade om det häromdagen. Silly me... :rolleyes:

1
Bevaka tråden