Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få bort "Alla mail" och "Stjärnmärkt" från Gmail i Mail.app?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Kör Gmail med IMAP i Mail.app. Fungerar utmärkt, men jag vill få bort katalogerna "Alla mail" och "Stjärnmärkt" i brevlådestrukturen i Mail.app (se bifogad bild), och endast visa mina standardboxar. Använder inte någon av brevlådorna, och stör mig på att de visas.

Någon som vet om detta är möjligt, och i så fall hur?

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-02-06 10:36

de står så på min iphone också, stör mig grymt på de... ingen som vet hur?

Du kan iaf. få bort den extra [gmail] prefixet genom att lägga till det i konton - avancerat
se bilden:

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-02-11 04:10
Ursprungligen av peacerich:

Du kan iaf. få bort den extra [Gmail] prefixet genom att lägga till det i konton - avancerat
se bilden:

såg iallafall bättre ut på min iPhone, men vill endå få bort dem 2 flikarna/mapparna :/

Tack för tipset iallafall

Ursprungligen av peacerich:

Du kan iaf. få bort den extra [Gmail] prefixet genom att lägga till det i konton - avancerat
se bilden:

Jag provade det i början när Google lanserade IMAP för Gmail, men då blev det en salig röra i webbmailen. Då ploppade "[Gmail]/" framför alla taggar istället. Har de fixat detta eller är det fortfarande likadant?

De stör mig också. Sugen på att gå över till POP igen. Speciellt då de mapparna inte uppdateras automatiskt; läser jag ett mail i inboxen måste jag sen manuellt markera Alla mail för att den ska uppdateras.

1
Bevaka tråden