Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen verkar ta kraft från nätverkskortet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte i julas en extern skärm till min macbook. Första strulet var att den inte ville samarbeta när jag körde XP, men det har jag förstått att det har med Bootcamp att göra.
Men vad jag idag upptäckte när jag körde en massa tp-test var att så fort skärmen var inkopplad så mätte den inte mer än 0,8 i ner laddning och 0,12 i uppladdning. Utan skärmen inkopplad mätte den mellan 3.0-4,1 ner och 0,4- 0,9 upp.
Betalar för 2 Mbit så det blir ju ingen klagan till BBB men vet någon hur man kan komma tillrätta med problemet?

Skärmen är en Samsung Syncmaster 940BW
Datorn macbook intel core 2, 2GB minne
Mvh: J

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-02-10 14:03

Du har 2GB minne är det 2st 1GB eller en 2GB?
Vilka upplösningar och frekvenser kör du och båda skärmarna samtidigt eller bara en åt gången.

Det är 2 st. 1GB. När den externa är inkopplad kör jag bara på den och då är upplösningen 1440x900 60Hz. Visserligen grynig bild, men den högsta upplösningen som jag kan hitta.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-11 11:45

Den bildskærmen har en maxuppløsning på 1440 x 900.

Starkt misstänkt det ja! Men problemet kvarstår fortfarande. Ingen som har en aning om vad det kan vara för problem. Det går ju smärtfritt och perfekt utan den externa skärmen.

1
Bevaka tråden