Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

A4 färglaser

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-10 19:26

funderar på att köpa en A4 färglaser för att skriva ut lite säljmaterial.

Någon som har erfarenheter av Minolta QMS 2210?
Nåt att ha?

Andra rekommendationer?

Tänkte bara säga att svenska MacWorld har testat ett gäng färglaserskrivare i senaste numret. Kanske finns nåt matnyttnigt att läsa där?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-10 22:41

Ska du ner i pris utan att köpa skräp, är det en kanonbra deal just nu hos oss på Epson:
Epson C1000

Jag kör den personligen just nu och måste säga att den är väldigt bra för sitt pris (7.800:- ex moms)

  • Oregistrerad
  • 2002-12-11 01:24

Hoppla, glömde säga att PostScript är ett krav och Ethernet-anslutning likaså...

MacWorlds test verkar välgjort, tyvärr är det bara A3-skrivare med och de är lite dyra...

Såg att Minolta i USA erbjöd sig att printa provfiler som man skickar till dem. Det säger ju lite mer än de flotta proven man sett till en del skrivare. Synd att tjänsten inte finns i Sverige bara.

Att tillverkarna printar provfiler åt kunder låter som en jättebra grej även för Sverige!

Minolta-QMS 2210 är ett kap om man ser pris/prestanda enligt mig (jag är väl dock lite partisk eftersom vi köpt upp en stor del av de 2210 som fanns kvar i Sverige).
Men jag skulle inte köpa massor av färglaserskrivare till lager om det inte var befogat...

  • Oregistrerad
  • 2002-12-11 09:44

Har ni någon 2210 uppriggad hos er på Macoteket? Kan du printa en testfil från mig så jag får se vad den går för. Vill ju inte gärna köpa grisen i säcken...

1
Bevaka tråden