Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-09 08:35

Jag har inte erfarenheter av just dessa väskor men lämnar lite tankar ändå.
Tänk först efter vilket behov du har. Tänk efter vad du vill/behöver bära med dig i väskan.

Jag köpte först en liten smidig väska till min 17", ville inte ha nån "stor klumpig väska".

Men det blev helt fel. Jag bär inte med mig min dator så ofta utan bara när jag far bort på lite längre tid. Och då vill jag också ha med mig laddare, mus, kamera, mm mm.
Den fina smidiga väskan rymde ju inte alla dessa saker så jag blev alltid tvungen att ta med två väskor.

Nu har jag istället skaffat en väska som rymmer alla mina prylar. Och viktigast av allt, den har ljust foder vilket gör att man ser vad som ligger i alla fickor!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-09 08:55

Ja risken är väl stor att det blir fel. Det är ju först när man använder väska och dator i praktiken som man märker om det fungerar. Men jag har kollat just dessa väskor som jag skrev om, de är i min smak, jag gillar inte väskor som riktigt skriker ut att de är datorväskor - tycker de är fruktansvärt fula. Visst, de är säkerligen mest praktiska men man är ju lite fåfäng också.

Såg faktiskt ett jättefunktionell väska på Clas Ohlson av alla ställen kommer inte ihåg vad märket heter, men det är de som gör de här schweizerknivarna. Funktionsmässigt så älskade jag väskan...men den var ju så otroligt FUL och KLUMPIG så jag gick och kollade i Applastore butiken istället och det var där jag såg Crumpler väskorna.

Jag pluggar på Universitetet så jag vill att det ska vara lätt och smidigt att ta med datorn. Jag kommer inte att släpa med den varje dag utan bara ibland.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-09 09:36
Ursprungligen av monny6:

När jag ändå håller på så kan jag ju fråga om någon av er har något bra tips på en väska till min MacBook. Jag har kollat runt lite och fastnat för Crumplers Cheestyna och Crumpers Fishy Slip någon som har erfarenheter av dessa två väskorna?

Jag har ingen erfarenhet av de två modeller du nämner. Men har haft en Crumpler-ryggsäck för bärbar Mac. Deras väskor är snygga, praktiska, bra kvalité och tåligt material. Även vädertåligt. Har en kameraväska från Crumpler som jag är lika nöjd med.

Eva tar upp många bra resonemang. Den ska främst vara praktisk och täcka de vanligaste behovet. Du har tänkt att ha med den till skolan. Ja, då kan det ju tänkas att man önskar att ha med sig, förutom datorn, några datortillbehör, t ex mus och reseladdare. Men även skolgrejor, böcker, block och pennor.

Du kan ju även fundera på om vilken typ av väska du föredrar/gillar, dvs ryggsäck, handväska eller axelväska. Även om MacBook inte väger så mycket, så kan väskan bli tung med alla tillbehör och skolprylar. Ryggsäcken belastar minst, sedan axelrem och sist handväskan.

Har du kollat in Style4iT som har designväskor från olika tillverkare?

Eller Apple Store och väskor för just MacBook?

Senast redigerat 2008-02-09 10:29

angående väskor så tycker jag de här är helt värt priset...handgjorda i österrike..och med tanke på det, billiga och originella.

http://workingclassheroes.eu/
för mig funkar inte de vanliga datorväskorna, jag vill helst inte skylta med att jag springer runt med datorn och jag vill kunna ta med mig annat också.. köpte en sportväska på Stadium med fack för en 15" dator. 30 liter 300kr eller nåt sånt. bra fack och möjlighet att spänna fast tex. jackan på baksidan i någon slags rollerblades-anordning, perfekt för mitt ritningsrör! och jag lovar, den är värd sin existens i guld!

http://www.etsy.com/category_sub.php?tags=bags_and_purses.laptop
är annars ett bra ställe..

lycka till!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-10 11:04
Ursprungligen av klarabara:

angående väskor så tycker jag de här är helt värt priset...handgjorda i österrike..

Oj, dom var fina!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-10 11:15
Ursprungligen av klarabara:

angående väskor så tycker jag de här är helt värt priset...handgjorda i österrike..och med tanke på det, billiga och originella.

http://workingclassheroes.eu/

Oj, dessa var originella, stiliga och passar både herr och dam.

Ursprungligen av klarabara:

för mig funkar inte de vanliga datorväskorna, jag vill helst inte skylta med att jag springer runt med datorn

Ja, många tänker just på det här med att inte skylta med vad man har i väskan. Dock finns alltid risken och slumpen att ens väska blir stulen eller att man blir rånad.

vassego!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-11 11:16

Jag har den gamla modellen av ncase Sling Pack, liten och smidig men det går att trycka ner riktigt mycket i den. Tex 500GB HD, laddare, bok, router, kablar & CD/DVDs.
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?find=incase%20sling

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-10 11:23
Citat:

för mig funkar inte de vanliga datorväskorna, jag vill helst inte skylta med att jag springer runt med datorn och jag vill kunna ta med mig annat också..

Håller verkligen med! Det ska inte synas att man har en dator med sig. Dessutom är det ju inte helt fel om väskan är snygg också!! Vilket jag inte kan påstå att många datorväskor är precis!!

Men länkarna som du skickade med Klarabara hade verkligen snygga väskor - tack ska du ha!!:D

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-11 13:59
Ursprungligen av ladyhelene:

En riktigt snygg väska!
http://store.apple.com/1-800-MY-APPL...incase%20sling

Verkar perfekt måste jag säga. Ser ut som vilken väska som helst

Något blev fel på din länk tror jag. Eller är det samma som jag postade?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-09 08:16

Den här tråden är sprungen ur denna

Admin

Det här var ju riktigt kul!!:D Inte trodde jag att jag skulle få igång en så pass stor diskussion!! Men det visa ju att det var en bra grej att ta upp!! Jag kommer definitivt att försöka vara aktiv i diskussionerna för det är verkligen givande!!

Förstår tanken med ett "tjej-forum" även om det känns lite fel att separera oss så där...men visst skulle diskussionerna vara lite annorlunda om vi bara var tjejer - vi tänker ju faktiskt ganska olika tjejer och killar. Så egentligen så vore det nog ganska kul att bara snacka med tjejer emellanåt!

När jag ändå håller på så kan jag ju fråga om någon av er har något bra tips på en väska till min MacBook. Jag har kollat runt lite och fastnat för Crumplers Cheestyna och Crumpers Fishy Slip någon som har erfarenheter av dessa två väskorna?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-11 23:03

För den som är riktig rädd om sin dator kan jag rekommendera Boblbe-e's hårda väskor. Har själv en sån, och den är riktigt skön. Ska dessutom vara (nästan) okrossbar, och finns i en särskild laptop-modell.

http://www.boblbee.com/

En riktigt snygg väska!
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?find=incase%20sling

Verkar perfekt måste jag säga. Ser ut som vilken väska som helst

Senast redigerat 2008-02-11 14:16
Ursprungligen av Creops:

Något blev fel på din länk tror jag. Eller är det samma som jag postade?

Jag fick upp en bild på applestore - en svart väska (ryggsäck) med en rem runt axeln (vad det nu heter:p ) Hade flera fack och verkade smart. Jag klickade på gabriels länk och kopierade den...

Men inte helt riktigt ser jag nu:">

Så klicka INTE på min länk

1
Bevaka tråden