Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen! Native X drivers för Canon scanners 650/656U

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-10 12:19

Inte officiellt släppt hos Canon, men den finns tillgänglig på vissa Canon-sidor ändå av ngn anledning.

Finns att ladda ner på:

http://www.canon-asia.com/downloads/driver_canoScan.html

Installeraren gnäller över filen som skall in i /library/CFMSupport. Går dock bra att dra in den manuellt och ändra permissions. Funkar bra att scanna i PS7 och 10.2.2 (650U). Skönt att slippa mekket med Vuescan och få bilderna direkt in i PS.

Jag har också hittat drivisen till min Canon scanner. Vad jag funderar över är, varför tog det så lång tid att skriva den?
Det är en plug-in till Photoshop,och ser identisk ut med den gamla till Mac OS 9. Man har inte ens brytt sig om att byta reglagen från Mac OS9 modell till Mac OS X. Det ser inte så seriöst ut. Hur som helst
funkar den, och det är jag tacksam för.

Jörgen

Då kan man ju bara hoppas på att HP får klar en drivrutin till sin ScanJet 5400 som står här bredvid mig och inget hellre vill än att bli ansluten till en Mac med OS X...

[ 11 December 2002, 17:54: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Testa med VueScan (kolla på VT), funkar på i stort sett alla scanners som finns, oavsett om det är FireWire, SCSI, USB eller vad det mer kan vara. Lite knackig i vissa lägen, men det funkar.
Bra surrogat tills det finns skarpa grejor.

Nu är alla drivrutiner till Mac OS X officiellt släppta. De ligger ute på Canons USA-site;
http://www.usa.canon.com/html/conCprSupport.jsp?type=osx&sname=scanners&section=10200/

Mvh
Jörgen

Typiskt att man ska ha en 630u. Nåväl, VueScan finns ju och funkar.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-18 18:01

Testa om 650 driven funkar med din 630a, de e ju rätt lika, kan ju gå....

1
Bevaka tråden