Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diggar inte diggade Mac-diskussioner i 99musik

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 21:24

Varför visas "diggade diskussioner" från tex 99mac i musikforumet? Det är ganska störande när man klickar på en diskussion som inte har med musikdelen att göra för att sedan få upp ett meddelande där det står att man inte har har behörigheten till tråden...

Vad är poängen med detta?

Någon annan som tycker att detta är störande?

MVH
/Daniel

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-08 21:50

Att du inte har behörighet är att den diggade tråden troligtvis ligger i Loungen, ett betalforum.
Att trådarna dyker upp på 99musik fast de är maciga är troligtvis också för att de ligger i Loungen, som ska vara ett forum som inte är bundet till någon kategori.

En fiffig funktion kunde vara att bland diggade diskussioner bara visa diskussioner som man har rätt att se, så slipper man klicka och få meddelandet att man inte har behörighet.

Stör mig, känns onödigt liksom.
Om nu någon ser till att en diskussion blir diggad så gör man väl det för att fler ska läsa o delta, eller?
I dessa fall så kan man varken läsa eller delta.
Puckat sa räven!
/Olivetti

  • Oregistrerad
  • 2008-02-09 18:06

Att vissa delar av forumet är stängt för andra är ju helt ok.

Men att digga trådar som INGEN kan se är ganska puckat. Om dom nu tom ligger på digg (gissar jag?) så är det ju ännu mer korkat att faktiskt digga en sån tråd...

Jag diggar inte det heller, jag hatar det. Jag använder bara 99musik...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-09 21:33

Jag hatar det.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-02-09 23:05

instämmer att det är irriterande. vill minnas att det för
inte alls för länge sen var 2-3 diggade trådar och de
var enbart sådana man inte kom åt. störde väldigt.

Eftersom alla inte kommer åt trådarna i Loungen, så brukar jag försöka att låta bli att digga dem, men det händer att man glömmer bort att det är i Loungen som man läser, och därför diggar man tråden.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-09 23:40

Problemet är inte diggade trådar i loungen, problemet är att lounge-trådar inte ska visas i "diggat" om man inte är supporter.

SQL-frågan till diggat borde helt sonika göra en check. En simpel UNION hade löst biffen till exempel (select trådarsomsynsföralla from storatrådtabelln UNION select supportertrådar from storatrådtabellen).

Ursprungligen av Arete:

Problemet är inte diggade trådar i loungen, problemet är att lounge-trådar inte ska visas i "diggat" om man inte är supporter.

SQL-frågan till diggat borde helt sonika göra en check. En simpel UNION hade löst biffen till exempel (select trådarsomsynsföralla from storatrådtabelln UNION select supportertrådar from storatrådtabellen).

min tanke ocskå

Ursprungligen av Arete:

Problemet är inte diggade trådar i loungen, problemet är att lounge-trådar inte ska visas i "diggat" om man inte är supporter.

Exakt. En tråd slås upp med största rubriken, och så får man inte läsa den!

Dessutom annonseras även trådar efter att de blivit raderade. Inte helt perfekt det heller.

Sedan så är frågan om trådar från "fel" delar av forumet en annan grej. Har man klickat på /mac så är det ganska ointressant med trådar om senaste synthmodulen. (Och tvärtom. Men notera att tråden lika gärna kunde ha hetat "Diggar inte diggade musikdiskussioner i 99mac" med mera.) Även om många är intresserade av flera delar av forumet så är inte alla det.

Jag tycker att idén med att anslå populära trådar som "löpsedel" är väldigt bra, men det finns lite att fila på.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-11 11:18
Ursprungligen av Arete:

Problemet är inte diggade trådar i loungen, problemet är att lounge-trådar inte ska visas i "diggat" om man inte är supporter.

SQL-frågan till diggat borde helt sonika göra en check. En simpel UNION hade löst biffen till exempel (select trådarsomsynsföralla from storatrådtabelln UNION select supportertrådar from storatrådtabellen).

Trodde inte folket byggt forumet själva, men det kanske dom har

1
Bevaka tråden