Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip Fm-transmitter

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Antar att Griffins nya fm-sändare för ipod inte är tillåten i Sverige - men cool är den iallafall

Var inte så säker på det, beror nog mer på vilken frekvens den kommer att sända på. Jämför med denna walkie-talkie som finns på Clas Ohlsson: Walkie Talkie SIEMENS för de yngre. Frekvens 27 MHz. Flexibel (mjuk) antenn. På/av-knapp och volymkontroll. Lysdiod. Räckvidd upp till 500m.

Så om Griffin kan nöja sig med 500 meters täckning så behöver vi nog inte oroa oss.

Den sänder väl troligen på samma band som våra vanliga radiostationer ligger på, 88 - 108 MHz (tror jag). Meningen med dessa sändare är ju att man ska kunna motta signalen i den vanliga radion.

I Sverige är mig veterligan samtliga sändare som sänder på 88 - 108 MHz helt förbjudna.

/M

Som sagt..den går 10-30 feet enligt tech specs..så den ende som skulle kunna råka höra är grannen. Skulle gärna sprida lite bra musik till grannen på en outnyttjad frekvens.
Känns betydligt olagligare att köra för fort

Vem beställer först och testar ?

[ 12 Januari 2003, 10:48: Meddelandet ändrat av: lilledanne ]

Är det inte så att den borde vara tillåten när dom i specarna skriver:

Operating range:
• 10-30 feet, depending on the quality of the FM radio receiver (limited by FCC regulations)
• FCC compliant

Är inte FCC till för att visa att den inte ska kunna störa kringutrustning och att detta även gäller i Svedala.

FCC bestämmer bara för USA mig veterligen.

Var på väg att beställa och efter att ha fyllt i allt så visade det sig att dom skulle ha 40 dollar i frakt - - blir inget av det, fast med tanke på den låga dollarn ( ca: 8.68 ) så ska man kanske titta på annat.

Tror knappt att dom är godkända i sverige. Sänder dom på det vanliga FM-bandet så spelar det nog ingen roll hur lång räckvidden är. Det kan nog bli ganska dyrt om grannarna börja klaga på att det är störningar på deras radio. Dessutom så är det inte säkert att de ens går igenom tullen. Jag vet en kille som köpte billiga trådlösa telefoner i usa. Men tullen beslag tog telefonerna. Inte godkända för användning i sverige

En sådan vill jag ha!
Jag vet fler som vill ha den. Ska vi göra en gemensam beställning för att få ner fraktkostanden?

ja e eventuellt på.

Men vi får som sagt räkna med att tullen har ett och annat att säga om saken. Har vi tur upptäcker de inte att det är en sändare, men de kommer nog slå på tull och moms på priset.

/M

1
Bevaka tråden