Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det fel på min Macbook Pro?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag köpte i December 2007 en ny Macbook Pro 2,2GHz 15" osv. Mina tidigare mac-datorer har fungerat hur bra som helst ( iMac 2,16 och Macbook 2,0 ). Datorn kör 10.5.1.

Som sagt har jag problem min nuvarande dator. Ett flertal gånger när jag lämnat datorn några timmar har det varit Kernel Panic så fort jag rört musen. Detta har hänt 11 gånger sedan jag köpte datorn. Och det är verkligen inte varje dag som jag lämnar datorn en längre stund orörd.

Ett annat fel är att datorn inte alltid går i vila när jag stänger locket. Öppnar jag sen locket för att börja använda datorn så tänds inte skärmen = tvångsomstart.

Musen beter sig också konstigt ibland. När jag t.ex byter program eller fönster så hänger sig musen 1/3 sekund, riktigt irriterande.

jag har läst på forumet att folk har haft problem med att datorn fått Kernel Panic efter att nätverket (airporten) varit belastad under ett tag. Enligt krashlogen är det just airportkortet som är fel.

Det jobbiga är att inga av dessa fel går att peka på, dvs dom är inte alltid där.

Så, hur ska jag göra? Tror ni det hjäper att formatera om Leopard eller är det garanterat hårdvarufel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-09 01:35

Kör Apple Hardware Test

Ursprungligen av hkim:

Kör Apple Hardware Test

Jag har gjort det, syns inget där iaf.

Du råkar inte köra coconutwifi? Det ställde till problem på min mbp. Just att musen hängde sej nån sekund, osv.

Kör du några andra program som kan tänkas ställa till det? Azureus brukar väl orsaka kernel panic via airport? (finns trådar om det här på forumet).

Ursprungligen av air:

Du råkar inte köra coconutwifi? Det ställde till problem på min mbp. Just att musen hängde sej nån sekund, osv.

Kör du några andra program som kan tänkas ställa till det? Azureus brukar väl orsaka kernel panic via airport? (finns trådar om det här på forumet).

Nopp inte det programmet. Transmission har jag kört när det blivit Kernel Panic.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-09 22:01

Om du har garanti/AppleCare, ta det med Apple. Du ska inte behöva felsöka själv i all oändlighet.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 02:17

Garantin gäller ju enbart för hårdvarufel då...

Vad säger kernel panic loggen?

Originalminne eller har du stoppat i eget minne?
Om du inte har fabriksminne i den så sätt i original och testa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-10 17:12

Har haft samma problem innan. Har du en Logitech mus? Använder du deras LCC ... drivrutiner till musen, har du det ta bort dom för det är dom som ställer till det. Det gjorde det även för en an killarna på Macworld US.

//H

VMware

Hej,
I lördags installerad min mac/pc guru VMware på min ny mac pro maskin. Jag behöver på ett enkelt sätt susa mellan windows vista och leopard och VM ware var ju jättebra..... Ända tills jag skulle printa och scanna. Hela dagen igår ägnades åt att installera på HP laser 3390 och avinstallera. In på macen ut på macen, in på windows ut på windows etc etc. Så fort vi testade scannern lade skrivaren av. Jag har ju en "multi HP" med fax, scanner och skrivare i ett. Det helade slutade med att jag får köra boot camp igen om jag skall kunna arbeta. Scannern är min livsnerv i vårt företag. Är det någon som har varit med om detta??
annika ny i mac branschen

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-10 19:08

Hur ær skrivaren ansluten USB ?? USB portarna måste tilldelas till Windows i VMWare (usb ikonerna i fønstret længs ner) och återstællas till OS X nær man behøver dem dær.

skrivare

Vi försökte både med trådlöst och usb

fel tråd

jag letar förtvivlat efter att komma in i rätt diskussion, detta är min första gång här. Hur hittar jag "ny diskussion" Tacksam för hjälp och ursäkta intrånget:"> :"> :">

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-10 19:15

Annika 46, du ær i fel tråd. Borde vara MacPro, Kringutrustning eller Windows på Mac.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-10 19:31

Kan någon moderator vara snæll att flytta de inlægg som inte handlar om en trasig MBP

Annika 46:

Fungerar både scanning och utskrift:

I OS X utan Vista i VM ware ??
I Windows i BootCamp ??

Om du INTE skannar kan du då skriva ut på skrivaren ifrån både OS X och Vista i VMware. ??

Tryck på startsidan i menyn här ovan, gå till aktuellt forum, 'Kringutrustning' under 'Hårdvara' rubriken i min uppfattning eftersom det verkar handla om att du inte får multimaskinen/scannern att funka ihop med div saker. När du väl är där så finns det en 'Ny Diskussions-knapp' att trycka på.

Ja,nu svarar jag i fel forum, vart skall jag ta vägen och hur?
Om jag inte scannar fungerar skrivaren i både Leopard och Vista i VMware.
Ursäkta igen, men hur gör man för att starta en ny diskussion och hamna i rätt område? jag känner mig litedum faktiskt

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-10 19:57

Ok det går att skriva ut. Går det att scanna i OS X och i Vista nær de inte kørs parallellt. ???

1
Bevaka tråden