Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som kan förbarma sig med en Skivavbild av Apples Hardware Diagnostic-cd

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...min cube ligger på operationsbordet och 'flat-linear' för mig.

Har ingen aning om vad som är fel, men nu stannar den halvvägs genom uppstarts-processen. Det började som problem med att styra den via min Leopard-burk (har ingen skärm till cuben), sedan blev det värre med att den fick kernal panic efter någon timme, halvtimme, några minuter och nu vägrar den starta helt. Innan det blev helt omöjligt att starta den lyckades jag starta från en extern disk med bla TechTool på och körde ALLA tester på den. Hittade några småfel, men inget som borde ge sådana problem.

Skickade med min HardWare-diagnostic skiva när jag sålde min gamla iMac. Tyvärr kan inte min cube läsa dvd-skivor, annars har ju Leopardskivan en inkluderad version av hårdvarutestet.

Är det någon som kan skapa en skivavbild av cd-skivan och skicka till mig så skulle jag vara väldigt tacksam.
/Magnus

Du har ingen installationsskiva kvar för datorn?
Det bästa är att du hittar CuBe installationsskivor.

Alla installationsskivor innehåller hhårdvarutestet, håll nere D vid uppstart bara och vänta.

Jag har inget till cuben, köpte den begagnad. Men jag har nog några gamla Panther-skivor kvar, men finns det HardWare-test på dem? Har bara prövat Command + C vid uppstarten för att kunna köra den vanliga skivkontrollen. Ska testa när jag kommer hem i kväll.

Det är bara C och bara D. Testa jag vet inte om det finns på Panther men jag tror inte det.
De skivor som följer med datorn som innehåller HW-test för den maskinen.

Det tog lite tid innan jag fick tid över att sätta mig framför datorn igen, men nu har jag testat. Tyvärr funkade det inte för mig att starta 10.2-skivan med D.
Ska försöka se om någon kompis har Tiger på cd (vad hette 10.3, kommer inte ihåg just nu?).

1
Bevaka tråden