Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign Textfält

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejsan,

jag har en mall för ett idplom som vi tryckt upp blanks för.
Tanken är nu att vid kursslut så skall eleverna få ett diplom med sitt namn och datum på, dessa tänkte vi göra via en blank PDF med textfält som man kan skriva i, och få rätt font mm.

Lyckades skapa detta i acrobat pro förra året men nu är de filerna borta och jag minns inte alls hur jag gjorde detta.

Går det att göra via ID ?
Eller är det någon som vet hur jag ska göra detta via acrobat pro?

kortfattat så önskarj ag ha tomma textfält som jag kan skriva in text i, trycka på print och sen upprepa med nytt namn och print ... dock utan att vara bunden till ID

Så länge mallens format är godkänt av InDesign så ska det väl inte vara något större problem. Då är det ju bara att använda den befintliga mallen och använda textverktyget för att skapa fält där du ska skriva namn innan du kör print.

Gör designen av formuläret i InDesign, eller i vilket annat program som helst, spara som PDF, öppna i Acrobat och lägg till ett formulärfält, spara med utökad behörighet för Adobe Reader (Acrobat Reader) så kan alla läsa och fylla i sina namn etc.

1
Bevaka tråden