Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra Logic 8 Tutorial?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon tipsa om en bra Logic 8 Tutorial? Antingen DVD eller på nätet.

Jag är ute efter nåt i stil med Kontakts Tutorial DVD som jag tyckte var väldigt bra. Har letat en del på nätet men där finns det mest "spridda skurar" om man säger så. 5 minuter här och 5 minuter där utan nån ordentlig översikt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 11:02

Kan rekommendera tidningen Studios senaste Logic-nummer, hela tidningen med sjyssta Logictips

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 11:15

https://www.macprovideo.com/tutorial/Logic8101

verkar rätt vettig och voice overn är så där typiskt amerikanskt positiv hela tiden precis vad man behöver när man kollar tutorials timme efter timme

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-02-22 21:58

macProVideo fyller 3 år så de har 33% rabatt (t.o.m 29/2) om du beställer med följande rabattkod: http://www.macprovideo.com/cart/code/08mpvBirthday33

Mikael
(Jag var Martin Sitters första kund när han startade sälja video tutorials

Ursprungligen av djablo:

https://www.macprovideo.com/tutorial/Logic8101

verkar rätt vettig och voice overn är så där typiskt amerikanskt positiv hela tiden precis vad man behöver när man kollar tutorials timme efter timme

tack. Studios senaste Logic-nr har jag. Tyvärr är det inte i första hand "tips & tricks" jag behöver just nu, utan en rätt basic genomgång om hur Logic fungerar. I ärlighetens namn har jag inte jobbat seriöst med ngn DAW sedan Master Tracks Pro och det är nog mer än 10 år sen... (Jag jobbar nästan enbart med Finale)

MacProvideos kan ev vara något. Skall kolla lite mer på det.

Det jag behöver lära mig rätt omedelbart är import av midifiler från Finale, uppställning av mjukvaruinstrument (för tillfället full symfoniorkester med 27 separata midispår, mjukvarubiblioteket Vienna SE), uppspelning samt bounca hela baletten till ett audiospår. Dessutom har jag en deadline om en dryg månad så det är lite brådis också...

  • Medlem
  • 2008-02-08 11:39

Ger inte manualen rätt bra med tips? Finns ofta "getting started" eller motsvarande i sådana. Nu kör jag inte logic själv, så jag vet inte utan bara antar.

Ursprungligen av jgb:

Ger inte manualen rätt bra med tips? Finns ofta "getting started" eller motsvarande i sådana. Nu kör jag inte logic själv, så jag vet inte utan bara antar.

Jodå, det finns både en manual (tjock som telefonkatalogen ungefär ) samt en "getting started". Min erfarenhet är dock att Tutioral videos är väldigt tidsbesparande. Och tid är en bristvara för mig.

Ursprungligen av Albert S:

Jodå, det finns både en manual (tjock som telefonkatalogen ungefär ) samt en "getting started". Min erfarenhet är dock att Tutioral videos är väldigt tidsbesparande. Och tid är en bristvara för mig.

Jag tog med mig Logic-manualen och läste på tåget när jag pendlade till jobbet. Det kan ju vara ett tips om du har ont om tid, och åker kollektivt...

Ursprungligen av Glitzerstrahl:

Jag tog med mig Logic-manualen och läste på tåget när jag pendlade till jobbet. Det kan ju vara ett tips om du har ont om tid, och åker kollektivt...

Jag gjorde precis så när jag hade 45 min resväg till jobbet. Nu har jag 8 min så tyvärr blir det inte lika mycket gjort då...

Butterfly:
lynda.com kände jag inte till tidigare men det verkar rätt intressant. Jag skall titta lite närmare på det. Tack för tipset.

Robban:
SFLOGICNINJA på youtube var en av de videos jag hade hittat. Det verkar väl helt ok men tyvärr saknar jag översikten. Jag kan inte sitta och kolla igenom 100 filmsnuttar och hoppas att han skall gå igenom det jag behöver veta. Finns det någon lista med alla hans videos + innehåll som jag inte har hittat?

På Viennas sida finns det ett antal videos där grunderna till deras produkter gås igenom. Bla används just Logic när man visar möjligheterna med Vienna Special Edition. Även nyare versioner av Finale har ett antal videos som följer med programmet. Konstigt att inte Apple har lagt upp ngt liknande (förutom dom "reklamfilmer" som finns för på Apples hemsida förstås.)

Ta en kik på lynda.com de brukar ha bra grejor.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-02-16 21:49
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-23 22:15
Ursprungligen av janka:

apple pro training series brukar vara jäkligt bra … proshizzle

jag köpte första steget från mac pro videos och den är riktigt riktigt bra. svårt att tänka mig en bättre tutorial även om det ibland är jobbigt att titta tillbaka då det är 210 små delar och vill man gå tillbaka och kolla hur det nu var han gjorde blir det ofta rörigt om man inte kan alla termer

Hur mycket kostar mac pro videos att köpa?

1
Bevaka tråden