Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone på väg till fler länder

Tråden skapades och har fått 112 svar. Det senaste inlägget skrevs .

MacWorld skriver:
http://www.idg.se/2.1085/1.144222

"Lanseringstakten för iPhone verkar snabbas upp. Enligt uppgift har Apple varit i samtal med operatörer i flera nya länder, däribland Belgien och Nederländerna. Dessutom verkar samtalen med japanska DoCoMo vara inne i slutskedet."

och Sverige ? vi skall ju for bövelen vara ett IT-Land ..

Ursprungligen av Tussen69:

och Sverige ? vi skall ju for bövelen vara ett IT-Land ..

Vem vet, det kanske redan finns ett avtal skrivet, och vi får se nästa vecka när Apple förväntas lansera de nya länderna.

Ursprungligen av Patrik D:

"Lanseringstakten för iPhone verkar snabbas upp.

Snabbas upp i förhållande till vad? MacWorldreporterns egna tidsplan?

Ursprungligen av Patrik D:

Vem vet, det kanske redan finns ett avtal skrivet, och vi får se nästa vecka när Apple förväntas lansera de nya länderna.

Förväntas? Enligt vem?

Ursprungligen av Tussen69:

och Sverige ? vi skall ju for bövelen vara ett IT-Land ..

Det är väl just därför version 1.0/1.5 inte dyker upp här. Vi får nog gott vänta tills vi har 3G, 5Mpx Kamera, iChat AV och dylikt innan den går att hitta hos Telenor eller vem det nu blir.

Intressant för oss i Svedala är väl iallafall att varken DoCoMo, KDDI eller Softbank har något GSM-nät.

Tyvärr finns det väl inte något tyder på att det skulle vara dags för en lansering utan den senaste iPhonen kommer säkert säljas i många månader innan det är dags för version 2.0 med 3G?

Ursprungligen av thevil:

Snabbas upp i förhållande till vad? MacWorldreporterns egna tidsplan?

Förväntas? Enligt vem?

Vart i mitt inlägg skrev jag att detta var 100% saning och fakta? Det krävs väl inget snille för att förstå att det är rena spekulationer och gissningar.

Ursprungligen av Patrik D:

Vart i mitt inlägg skrev jag att detta var 100% saning och fakta? Det krävs väl inget snille för att förstå att det är rena spekulationer och gissningar.

Vart i ditt inlägg skrev du att det inte var det?

"Lanseringstakten för iPhone verkar snabbas upp. Enligt uppgift har Apple varit i samtal med operatörer i flera nya länder, däribland Belgien och Nederländerna. Dessutom verkar samtalen med japanska DoCoMo vara inne i slutskedet."

Nu menade jag ju inte att det var du som skrev vare sig om att den Belgiska lanseringen hade snabbats upp eller om slutskedsdiskussioner i Tokyo, varför du nu har fått för dig det, men du länkade ju trots allt till en artikel och citerade den utan att skriva något vare sig om rena spekulationer och gissningar eller något om enligt vem som lanseringstakten har snabbats upp.

Om du själv anser att det är dikt skriven av någon i IDG-huset så kan det väl vara lämpligt att skriva en eller två rader om varför du anser det istället för att bara skriva "MacWorld skriver…"? Om detta är alltför krävande så är jag rädd att fler än jag ibland kommer att misstolka din tystnad för medhåll även när någon på MacWorldredaktionen håller i pennan.

Ursprungligen av thevil:

Vart i ditt inlägg skrev du att det inte var det?

Trist att du inte förstår om det är fakta eller rykte, men ett tips är att klicka på länken jag bifogar i dom inläggen så kanske det klarnar upp lite!

Om du fortfarande inte förstår, så PM:a mig då så ska jag försöka hjälpa dig.

Ursprungligen av Tussen69:

och Sverige ? vi skall ju for bövelen vara ett IT-Land ..

Tyvärr råkar det ju bo fler folk i London än i hela ämrans riket...

Ursprungligen av Goflorp:

Tyvärr råkar det ju bo fler folk i London än i hela ämrans riket...

tycker det är tråkigt att "Per Capita" skall påverka när vi får iPhone till Svea

men kanske ett skäll att ändra på vår invandrar politik ....

jag har hoppats på en Sverige lansering nu så länge att jag slutat hoppas .. men nu kanske man skall börja hoppas igen .. jag tar och hoppar lite ...

Ursprungligen av Tussen69:

jag har hoppats på en Sverige lansering nu så länge att jag slutat hoppas .. men nu kanske man skall börja hoppas igen .. jag tar och hoppar lite ...

Samma här!:( Men nu när ni säger att de förväntas lansera de nya länderna blir man genast litet gladare:D

Jaa detta var ju trevliga rykten även om det faktiskt inte ger något kött på benen men vi ska aldrig sluta hoppas!

[CW]André out.

Jag tror inte Sverige är med den här gången heller. Däremot skulle jag bli förvånad om det inte snart kommer presenteras en nyhet som går ut på att även Telia kommer sälja Apples andra produkter i sina butiker. Jag har absolut inget fakta, men en känsla. Telia vill bli mer av en provider för det digitala hemmet. Då borde ju Apple sitta som en hand i en handske.

Ekvationen iPhone och Sverige är inte så ljus för oss som väntar. Liiiiiiten marknad som inte är högprioriterad för Apple. Dessutom krävs nästan 3G för att iPhonen ska gå att sälja till oss som inte redan skaffat oss en iPhone.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-08 16:53

[

Ekvationen iPhone och Sverige är inte så ljus för oss som väntar. Liiiiiiten marknad som inte är högprioriterad för Apple. Dessutom krävs nästan 3G för att iPhonen ska gå att sälja till oss som inte redan skaffat oss en iPhone.[/quote]
----------------------------------------------------

Det kom ju 3G till 1.1.3, kolla själv på youtube.

Senast redigerat 2008-02-28 20:36
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 17:16
Ursprungligen av ipodfan:
Citat:

Ekvationen iPhone och Sverige är inte så ljus för oss som väntar. Liiiiiiten marknad som inte är högprioriterad för Apple. Dessutom krävs nästan 3G för att iPhonen ska gå att sälja till oss som inte redan skaffat oss en iPhone.

---------------------------------------------

Det kom ju 3G till 1.1.3, kolla själv på youtube.

fake?

http://www.youtube.com/watch?v=lcxi7I1NvKo

Senast redigerat 2008-02-28 20:36

Jag ser inte 3G som ett krav längre, är nästan alltid omgiven av trådlösa nätverk och för den lilla stunden som jag inte har det kan jag leva med EDGE. Fan man har ju surfat på SL i mobilen tidigare =P

[CW]André out.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-02-08 08:36

Precis som jag tror, Japan med sin variant av UMTS/CDMA är mer intressant för Apple än några få gnälliga operatörer i obskyra nordeuropeiska länder. Alltså=3G är inte _så_ intressant för Apple, och, faktiskt, det som Japan har är ju en variant av 3G så det kan ju mycket väl vara den som Apple avser när de sa at det skulle komma en 3G-variant.

Problemet ligger (förmodligen) lika mycker hos våra operatörer som hos apple! Nu har väl TELIA/TELENOR sagt något knasigt utan att tänka efter som vanligt och gjort apple upprörade samt en hel del mac/iphone älskare i Sverige arga..

[CW]André out.

Ursprungligen av AndréNordqvist:

Problemet ligger (förmodligen) lika mycker hos våra operatörer som hos apple! Nu har väl TELIA/TELENOR sagt något knasigt utan att tänka efter som vanligt och gjort apple upprörade samt en hel del mac/iphone älskare i Sverige arga..

[CW]André out.

Jag tror snarast att problemet är att vi lever i ett pyttelitet land. Apple tjänar enormt mycket mer pengar på att satsa på typ hundra andra länder före lilla Sverige. Trots att vi själva tycker vi är världsmästare på IT.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 16:27
Ursprungligen av fredrikwelander:

Jag tror snarast att problemet är att vi lever i ett pyttelitet land. Apple tjänar enormt mycket mer pengar på att satsa på typ hundra andra länder före lilla Sverige. Trots att vi själva tycker vi är världsmästare på IT.

Fredrik,

Sverige har historiskt varit en bra marknad för Apple, då vi ofta är "early adopters" av ny teknik. Kanske inte alltid räknat i antalet enheter, utan mer vad gäller användarvänlighet, ergonomi o.s.v.

Ett exempel från forna tider var då Apple släppte Mac SE med inbyggd fläkt…en fläkt som lät som ett "rea-plan". Ute i världen accepterades detta med kommentaren "En fläkt låter ju så där…", emedans det blev ett j-a liv bland kunder i Sverige.

Vad gäller iPhone på den Svenska marknaden, så tror jag att den i allra högsta grad är intressant från Apple's sida.

PTS skrev 2005:

Vi (Sverige) har en hög penetration av mobiltelefoni med en hög andel traditionellt abonnemang, en rekordartad försäljning av mobiltelefoner, en hög grad av Internetanvändning och kännedom om att mobila innehållstjänster finns. Dessutom är vi världsbäst på 3G-täckning.

- Torkel

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 16:49
Ursprungligen av fredrikwelander:

Jag tror snarast att problemet är att vi lever i ett pyttelitet land. Apple tjänar enormt mycket mer pengar på att satsa på typ hundra andra länder före lilla Sverige. Trots att vi själva tycker vi är världsmästare på IT.

Itunes store finns ju i runt 20 länder. Jag tror att Apple kommer satsa på dessa länder först. Sverige är ett av dem.

  • Medlem
  • 2008-02-08 12:09

iPhoneälskarna i Sverige har redan en iPhone så jag förstår inte varför det är så bråttom. Det kan ju inte vara visual voicmail allena?

Nej det är snarare att man vet att man kan köpa något och faktiskt ha granati på det plus att det har ju skapats abonnemang just för iPhone (common knowledge) i varje land så det vore ju trevligt att faktiskt ha det som är optimerat för den.

[CW]André out.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-02-08 12:37

Samt att det vore kul att kunna uppgradera den utan en massa hackande...:)

Precis vad jag menar, Apple är nog väldigt medvetna om att vi kan få iPhone om vi vill här i Sverige dock är det den hackade versionen så det vore kul om Steve skulle få tummen ur *** och sätta lite fart! så att man faktiskt kan ha en iPhone som inte krävs att man ska hacka den varje gång det kommer en ny uppdatering....

[CW]André out.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-08 16:48

Hoppas iphone kommer snart för det är mycket säkrare med det än att hacka den, för när det här "jailbreaket" så kommer ju dem som håller det vid liv att tillslut tröttna på att hålla det uppe och vad händer då? Jo de som har hackat sin telefon inte kan ringa med den och då måste dem köpa en ny. Har dom som förbeställer inget tålamod eller vad?

MacOSKen är rätt rolig att lyssna till (Ken Ray, han har dussinet olika podcaster).

Enligt honom så har AT&T köpt upp en massa frekvenser i USA för att kunna använda "Nationwide"...och att Apple och AT&T pratar om att lägga WiFi över hela ämrans United States..... så diskussionen kring 3G eller Edge kan vi snart skita i ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-08 22:54

Nåjo, än så länge är det edge och gsm, ingen chans att den nyss uppgraderade iphonen blir 3g i sve mfl nya länder. Apple säljer samma produkter i alla länder.

Och eftersom det är gsm + edge + stor operatör blir det inte så många operatörer att välja på här. Telia nån?

Självklart är 3g viktigt

  • Oregistrerad
  • 2008-02-09 00:18

Kul med ytterligare en tråd om iPhone, men med samma kommentarer som dom andra 3 triljoner trådarna.

Ursprungligen av studiox:

Kul med ytterligare en tråd om iPhone, men med samma kommentarer som dom andra 3 triljoner trådarna.

Det är ganska lätt hänt men men...

[CW]André out.

Bevaka tråden