Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart macägare

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jokkmokk
  • 2008-01-25 15:37

Hej alla!
Ny tjej här sedan någon dag. Jag har ännu inte "bytt upp mig", men jag har i alla fall bestämt mig att jag ska göra det, och det innan månadsskiftet februari-mars.

Varför då vänta? Min nya fina mac kommer vara en MacBook Pro, och som ni säkert vet vid det här laget är det osäkert om en uppgradering kommer snart eller inte. Så jag väntar och funderar ett tag till, eller i alla fall till onsdag då jag ska till en större stad med en macåterförsäljare som man kan fråga om råd.
Jag kommer förhoppningsvis ha en MacBook Pro hos mig den 14:e då jag åter ska till stan, och då tänkte jag passa på att hämta den i affären och slippa betala dubbel frakt...

Jag kommer säkert att ha en hel hög frågor när jag väl fått den, och det är därför jag presenterar mig nu.

Ha det bra alla!

Hej och välkommen hit

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 16:47

Bra!
Välkommen...

Yes!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-26 22:37

Vad spännande med en ny Mac. Välkommen. Hoppas att du blir riktigt nöjd.

Kan inte herr moderator dela upp jossii och whisper's presentationer i varsin tråd, det blir så mkt lättare att kommentera osv då...

Välkommen till den ljusa sidan, - båda två!

  • Medlem
  • Jokkmokk
  • 2008-01-31 09:46

Nu känner jag mig som en macägare, för nu är hon beställd... Hon kommer till mig den 14:e februari (ev tidigare), som belöning för att jag klarade av en sak som skrämmer mig väldigt. Operation hos tandläkaren!
det blev en Macbook Pro. 15.4 tum, 2.4 GHz...
Jag vet om ev uppgradering, men nu har jag läst på så många ställen "om du behöver NU, vänta inte" och det är min situation. PC:n är slut, hon är så trött nu, att jag har svårt att jobba på henne.
PC.n kommer finnas kvar som backup maskin och internet explorer kollare (jobbar med webbdesign och jag kollar så hemsidorna funkar på många olika browsers).

Ursprungligen av jossii:

Nu känner jag mig som en macägare, för nu är hon beställd... Hon kommer till mig den 14:e februari (ev tidigare), som belöning för att jag klarade av en sak som skrämmer mig väldigt. Operation hos tandläkaren!
det blev en Macbook Pro. 15.4 tum, 2.4 GHz...
Jag vet om ev uppgradering, men nu har jag läst på så många ställen "om du behöver NU, vänta inte" och det är min situation. PC:n är slut, hon är så trött nu, att jag har svårt att jobba på henne.
PC.n kommer finnas kvar som backup maskin och internet explorer kollare (jobbar med webbdesign och jag kollar så hemsidorna funkar på många olika browsers).

Snyggt att få henne på Alla Hjärtans dag !

Bara den inte kommer den 2:e Feb... "Ground Hog Day"

  • Oregistrerad
  • 2008-01-31 16:17

Du kan ju köra MSIE direkt i Macen om du vill:

http://img213.imageshack.us/img213/331/msieht4.png

  • Medlem
  • Jokkmokk
  • 2008-02-07 12:29

Nu ÄR jag macägare!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-07 12:33
Ursprungligen av jossii:

Nu ÄR jag macägare!

Kan tänka mig att du har det trevligt nu med att packa upp och testa allt för första gången. Stort Grattis.

  • Medlem
  • Jokkmokk
  • 2008-02-07 13:00
Ursprungligen av Eva:

Kan tänka mig att du har det trevligt nu med att packa upp och testa allt för första gången. Stort Grattis.

Absolut, det är inte många minuter jag är borta från den under dagarna. Alla bilder och musik måste ju flyttas och det tar tid. Trodde inte det hunnit bli så mycket på gamla datorn, under 4 år...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-19 17:15

Grattis till ett lyckat köp

Grattis, du kommer inte ångra dig

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-26 11:39

Hej och välkommen! Du har tagit steget till Mac som en annan gjorde för
ett litet tag sedan. Kan säga dej jag ångra inte sekund det steget, bara att jag
inte gjorde det tidigare.:D

Kul med fler tjejor här. Det är annars mest killar.
Så extra välkommen till dig Jossii från en MacGirl
KaRo

Varmt välkommen!

  • Medlem
  • Jokkmokk
  • 2008-09-14 21:08

Nu har jag misst ipod oskulden också. Har suttit med en ipod touch och lärt mig nya saker, hela helgen.

1
Bevaka tråden