Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa ny SMS-signal?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-05 20:34

Jag har sökt igenom detta forum samt en del andra men inte hittat något svar...

Jag har lyckats fixa till egna ringsignaler, dels via sftp till maskinen samt genom iTunes, men har inte hittat var jag fixar nya SMS-ljud. Är så ofantligt trött på de enkla "blippetiblipp" som finns, jag hör dem inte på jobbet när det är folk som pratar i närheten, jag vill installera någon fräck cool signal (som jag redan har liggandes på min hårddisk).

Någon som har något förslag ? Var hittar jag SMS-signalerna via sftp ?

Tack på förhand !

Ursprungligen av izopix:

Jag har sökt igenom detta forum samt en del andra men inte hittat något svar...

Jag har lyckats fixa till egna ringsignaler, dels via sftp till maskinen samt genom iTunes, men har inte hittat var jag fixar nya SMS-ljud. Är så ofantligt trött på de enkla "blippetiblipp" som finns, jag hör dem inte på jobbet när det är folk som pratar i närheten, jag vill installera någon fräck cool signal (som jag redan har liggandes på min hårddisk).

Någon som har något förslag ? Var hittar jag SMS-signalerna via sftp ?

Tack på förhand !

Finns massor med tips ! Kolla denna länk:
http://www.99.se/search.php?searchid=4125940

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-06 14:21
Ursprungligen av adress@mac:

Finns massor med tips ! Kolla denna länk:
http://www.99.se/search.php?searchid=4125940

Får inte upp något på denna länken:
"Ledsen - inga träffar. Försök igen med andra villkor."

  • Medlem
  • 2008-02-06 21:09
Ursprungligen av izopix:

Får inte upp något på denna länken:
"Ledsen - inga träffar. Försök igen med andra villkor."

Sök på "egen ringsignal".

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-06 21:30
Ursprungligen av Baron:

Sök på "egen ringsignal".

Som sagt, egen ringsignal har jag fixat men det är SMS-signalen jag vill byta ut, och det verkar inte vara samma rutin som för ringsignalen...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-06 20:17

Tjena, jag har samma problem, jag vet vilken mapp dom ska läggas i, problemet är att dom inte visas.. Måste nog editera någon plist.. ve någon hur jag ska få dom o synas i listan?

  • Medlem
  • 2008-02-06 21:58

En del av de trådar som handlar om ringsignal tar även upp sms.

du måste ha rätt format, det är inte samma som till ringsignalerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 02:50

Installer--->Tweaks--->Talking Alerts v1.1

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-08 12:21
Ursprungligen av matz:

Installer--->Tweaks--->Talking Alerts v1.1

Finns inte där. Vilken source ska man adda?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 10:31
Ursprungligen av kainen:

Finns inte där. Vilken source ska man adda?

Försök med att adda http://ride4.org/installer så skall det finnas "All sources" där. Sen är det: Tweaks---->Talking Alerts version 1.1

  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-15 07:39

hur gör jag om jag har PC ? måste jag göra om ljud filerna till .caf och isåfall vilken converter är bra att använda? jagh ar även ibrickr_v0.91 och sitter på en 1.1.3 tele

  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-15 13:38

Talking Alerts v1.1 var nice. men kan jag lägga in mer signaler i den ? nu fick jag 1 ny och den tog bort Horn signalen, vill ha för mail eller någon annan signal med

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 15:16
Ursprungligen av Juntan:

Talking Alerts v1.1 var nice. men kan jag lägga in mer signaler i den ? nu fick jag 1 ny och den tog bort Horn signalen, vill ha för mail eller någon annan signal med

Here my friend! Kanske något för dig att tugga på!?
Enjoy!
http://iphonesounds.googlepages.com/home

//O:-)

  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-16 08:23

nice, men hur ska jag lägga in dom ? dom har inte samma filnamn Finns det något bra program att convertera till .CAF ?

Senast redigerat 2008-02-16 08:45
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 11:34
Ursprungligen av Juntan:

nice, men hur ska jag lägga in dom ? dom har inte samma filnamn Finns det något bra program att convertera till .CAF ?

Ändra bara till .caf istället för wav eller vad det nu är så frågar dator´n om du vill spara den son .caf eller inte. Sen sätter du bara på SSH och öppnar Cyberduck eller Fugu programmet och lägger in dem där dom ska vara (jag vet inte vart eftersom jag inte heller vet vad du skall lägga in).

Du får läsa på hur man gör när man läser över/byter filer i iPhone på något forum.

That´s it!

Mappen är /Systems/LIbrary/UISounds/

funkar inte för mig att bara byta filändelse till .caf.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 18:15
Ursprungligen av mackeswissman:

Mappen är /Systems/LIbrary/UISounds/

funkar inte för mig att bara byta filändelse till .caf.

Köp en ny Mac broder! O:-)

Min duger utmärkt

Verkar som man måste konvertera till .aif genom itunes sedan byta ändelse till .caf.
Funkar nu

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 18:49

Ja allt går med lite mer jobb men jag behöver bara byta namn på filen så vips....fäääärdig

Ursprungligen av matz:

Ja allt går med lite mer jobb men jag behöver bara byta namn på filen så vips....fäääärdig

beror på vilka filer du laddar ner, är det redan i .aif så går det snabbare. Ganska tråkigt utbud på sidan dock. Vill ha en kille med bred skånska som säger siffrorna.:cool:

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 14:23

He he he he.......då får du spela in en själv eller be någon skåning hjälpa dig och lägga in. Går säkert att ordna....sjäv talar jag bara stockholmska och lite götebóska.

Annars kan man ju sitta redo med en bandspelare vid nästa Keno

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 15:10
Ursprungligen av mackeswissman:

Annars kan man ju sitta redo med en bandspelare vid nästa Keno

Yeahhhhh.....men é inte han Gojtleejning!?

Ursprungligen av matz:

Yeahhhhh.....men é inte han Gojtleejning!?

Jo visst är han det. Glömde tillägga att det inte var skånska han pratade

  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-18 12:54

skulle vilja ha jeff dunham Achmed the Dead Terrorist som SMS signal, elle ringsignal. ... silence......il kill u. !!!

Ursprungligen av Juntan:

skulle vilja ha jeff dunham Achmed the Dead Terrorist som SMS signal, elle ringsignal. ... silence......il kill u. !!!

SMS-signal
http://www.box.net/shared/45i62buas0

  • Medlem
  • 2008-02-19 18:03

någon som har lust att skriva en liten guide nu då ni fått det att funka?

  1. Först måste du fixa rätt format på det nya ljudet. Lägg till ljudet till iTunes och gå sedan in i inställningar och ändra konverteringsformat till AIFF under "avancerat" -> "import". Konvertera sedan ljudet till .aif

  2. När detta är klart letar du upp den nya, konverterade filen och byter ändelse till .caf

  3. Starta sedan valfritt ftp-program som klarar ssh, cyberduck till OSX funkar utmärkt.

  4. Leta upp mappen /Systems/LIbrary/UISounds/ och ta backup på alla ljuden ifall det skulle strula eller du skulle ångra dig.

  5. Byt namn på ditt nya ljud till samma namn till den signal du vill ändra. Man kan lägga till fler ljud istället för att ersätta de befintliga men det kräver att du pillar i .plist filer vilket är krångligt.

  6. Starta om telefonen och eventuellt välj det nya ljudet (om det är en ringsignal eller smsljud) i inställningar.

  7. Klart!

Bevaka tråden