Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur boota med Leopard istf Vista?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-02-06 10:44

Har sökt efter en bra guide för att få min Mac att starta med Leopard i första hand och inte Vista.
Men väldigt svårtolkade förklaringar och att det i 99% står på engelska gör det svårt när det står på svenska i min Vista och Leo.

Har varit inne i Visa och hittat "primär start . . någonting" men den visar bara Vista som val !?
Har klickat på Leopard i Bootcamp i Vista men ydligen hjälpe inte det.

Så kan någon som vet förklara steg för steg hur man gör?

Tack

går det inte att högerklicka på bootcamp ikonen i vista och välj inställningar eller något och välja startdisk där?

annars klicka "alt tangent medans datorn bootar och välj OSX som förstahandsval inuti leopard.

hoppas det löser sig.

Ladda ner Bootpic från bombich software... Gratis.... Den låter dig välja vad du vill boota med du kanske villa ha detta helt automatiskt ang val?

  • Medlem
  • 2008-02-06 12:14

Gå in i systeminställningar/startskiva och klicka på det du vill ha. Du behöver inte starta om, stäng bara inställningarna så ska det vara fixat.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-02-06 14:19

Kan man inte bara hålla in ALT-knappen samtidigt som datorn startar och sen välja system? När du då väl fått igång OS X så är det ju bara gå in under startskiva i systeminställningar och välja OS X som Default.

Jag kör inte bootcamp men det borde inte vara svårare än så, eller?

Ursprungligen av Spooky:

Kan man inte bara hålla in ALT-knappen samtidigt som datorn startar och sen välja system? När du då väl fått igång OS X så är det ju bara gå in under startskiva i systeminställningar och välja OS X som Default.

Jag kör inte bootcamp men det borde inte vara svårare än så, eller?

princip det jag sagt

men iallafall, har det löst sig än basic?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-02-26 09:38

Det går både bra och dåligt. Har inst. Bootpic och satt att den ska visa valen av OS i 20 sek och att deafult är Leopard. Har även satt i startskiva att Leopard går i första hand.
Så nu startar den inte i Windws, men det där Bootpic verkar inte fungera. Den visar aldrig någonting.

Någon som vet vad som kan vara fel ?

1
Bevaka tråden