Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla finderfönster i alla "spaces"?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-02-04 17:51

Något som jag tycker är lite tröttsamt med Spaces är då det kommer till Finder. Om jag har ett finderfönster öppet som inte finns i mitt nuvarande space så tar den mig till det "spacet" med finderfönstret. Går det inte på något vis få så att alla finderfönster finns i alla spaces? Så när jag klickar på Finderikonen nere i dockan så poppar finderfönstret upp i mitt nuvarande Space. Eller är det kanske bara jag som tycker att detta är ett problem?

jo lite irreterande är det att man bara kan ha ett finder fönster öppet övethuvudtaget, men jag brukar trycka på min hårddisk så har jag 2 fönster framme.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-02-05 22:19
Ursprungligen av Ipod_Lover:

jo lite irreterande är det att man bara kan ha ett finder fönster öppet övethuvudtaget, men jag brukar trycka på min hårddisk så har jag 2 fönster framme.

Man kan ha hur många finder fönster öppna som helst. Det är bara det att ett klick på en ikon av ett program som redan startats/är öppet är lika med fokusera. Du fokuserar alltså det öppna finder fönstret och flyttas därför till skrivbordet den är öppen på. Precis så det ska vara. Vill du inte detta får du högerklicka och öppna nytt fönster!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-04 18:19

Jag har Finder fönster i alla fönster.

Yes!!

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-02-04 18:43

Finderfönster i alla spaces har jag oxå, men det jag öppnade i space 2 finns bara där och ibland rullar den mig till space två när jag vill åt finderfönstret i space 1 Skulle vilja ha någon inställning i systeminställningar så att man kan tala om för spaces att finder ska visas i alla fönster. Precis som man kan göra med t.ex. adium eller quicktime

  • Medlem
  • 2008-02-06 00:11
Ursprungligen av ferroz:

Finderfönster i alla spaces har jag oxå, men det jag öppnade i space 2 finns bara där och ibland rullar den mig till space två när jag vill åt finderfönstret i space 1 Skulle vilja ha någon inställning i systeminställningar så att man kan tala om för spaces att finder ska visas i alla fönster. Precis som man kan göra med t.ex. adium eller quicktime

Leta upp Finder.app som finns i /System/Library/CoreServices/. Assigna den till ett space eller till alla spaces, vilket som passar dig bäst. Det skulle kunna funka.

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-02-09 19:33
Ursprungligen av poya:

Leta upp Finder.app som finns i /System/Library/CoreServices/. Assigna den till ett space eller till alla spaces, vilket som passar dig bäst. Det skulle kunna funka.

Låter ju precis som det jag är ute efter! Hur går jag tillväga för att göra det?:)

ja har samma problem men jag brukar inte använda det. känns lite likt windows desktop manager kanske, men lite mer avancerat (och snyggare):P

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-02-05 22:11

Om du redan har ett finder fönster öppet och inte vill flyttas till det skrivbordet den ligger på får du helt enkelt högerklicka och välja öppna nytt fönster. Alltså är ett klick på ett program som redan startats = fokusera. Så ska det vara.

Fast oftast vill jag också att det ska öppnas ett nytt fönster då det gäller finder men det får man leva med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-09 19:49

Systeminställningar -> Exposé och Spaces -> +-et i listan över Programkopplingar -> gå via din HD/System/Bibliotek/CoreServices, välj Finder -> sätt Fönster (i listan) till Alla fönster -> klart

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-02-11 12:35
Ursprungligen av berdan:

Systeminställningar -> Exposé och Spaces -> +-et i listan över Programkopplingar -> gå via din HD/System/Bibliotek/CoreServices, välj Finder -> sätt Fönster (i listan) till Alla fönster -> klart

Klockrent! Tack för hjälpen! Då ska vi om det här funkar som jag tänkt mig oxå..:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-08 21:43

Hur funkade det?

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-07-14 10:04

Det funkar precis så bra som med andra program som man binder till alla spaces! Jag är helnöjd!

1
Bevaka tråden