Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm till Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-05 22:16

Jag planerar att köpa en Mac Pro Qcore2.8GHz och önskar förslag på lämplig kvalitetsskärm över 21". Tar tacksamt emot tips:

MVH/Classe

Apple cinema display?
snygg, passar datorn och dyr som fanken the perfect combination. eller nja, nästan iaf.

nej, men har hört att dell skärmarna är rätt bra. kanske värt att testa någon i en butik lr något kanske?

24" passar kanske
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1&sku=128234

eller 22"
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1&sku=129997

samsung är väl annars okej, fast kanske inte bästa kvaliteten på sina lcd datorskärmar enligt mina egna erfarenheter.

Vad är det för panel i dom där? Måste vara TN för dom pengarna va? Grymt prisvärt om det inte är det.

Ursprungligen av whoami:

Vad är det för panel i dom där? Måste vara TN för dom pengarna va? Grymt prisvärt om det inte är det.

http://www.flatpanels.dk/panels.php

"Dell SP2208WFP (widescreen) has a 22 inch 2 ms (g2g) TN panel."

"Dell E248WFP (*) (widescreen) has a 24 inch 5 ms TN panel."

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-05 22:26

Är det ngt speciellt jag bör tänka på vad gäller grafikkort vs skärm typ/storlek?

Classe

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-05 23:10
Ursprungligen av Classe:

Är det ngt speciellt jag bör tänka på vad gäller grafikkort vs skärm typ/storlek?

Classe

Om du siktar på en 20" eller 23" Cinema Display så funkar alla grafikkort som du kan välja till din Mac Pro. Om du siktar på en 30" Cinema Display, så behövs ett grafikkort med två DVI-kontakter. Läs mer om systemkrav för respektive skärmstorlek.

Skulle vilja lägga ett ord för en av marknadens bästa skärmar avseende bildkvalitet, Eizo S2201WSE. En underbar 22" som passar ypperligt för all typ av kreativt arbete. Dessutom klart attraktivt pris på ca 4300:-. En skärm för den som vill ha max skärpa men ändå vilsam för ögonen och true color för långa arbetspass med skärmen i focus.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-06 00:11
Ursprungligen av Reisan:

Om du siktar på en 20" eller 23" Cinema Display så funkar alla grafikkort som du kan välja till din Mac Pro. Om du siktar på en 30" Cinema Display, så behövs ett grafikkort med två DVI-kontakter. Läs mer om systemkrav för respektive skärmstorlek.

Va? Två DVI-kontakter? Nä, nu har du nog smuttat lite för mycket på den goda drickan

Dual-Link DVI ska det vara, vilket alla grafikkort till Mac Pro har. Även MacBook Pro.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-06 07:13
Ursprungligen av mbp:

Va? Två DVI-kontakter? Nä, nu har du nog smuttat lite för mycket på den goda drickan

Dual-Link DVI ska det vara, vilket alla grafikkort till Mac Pro har. Även MacBook Pro.

Ojdå, fel av mig. Kollade Apples hemsida en gång till. Och du har rätt i att alla grafikkort stödjer 30" ACD. Och att den ansluts med endast en DVI-anslutning. Vet inte vad som hände på hjärnkontoret.

egentligen inte bör jag tro, det är väl förmodligen mest bara ställa in upplösningen när du väl får skärmen

yep. visst finns det andra olika skärmar från dell utan TN, fast det verkar inte som att massa har problem med urtvättning osv iaf.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-09 16:06

Vilket blir erat val av skärm

Om vi inte tänker på kostnaden utan bara på att få bästa möjliga skärm för allt ifrån Office användning & mail, photoshop till surfning och film. Finns det någon bildskärm som bedöms vara topp för allt detta.
Tacksam för lite feedback

Classe

1
Bevaka tråden