Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till Finder: Leap

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2008-02-05 14:05

Det här verkar ju alldeles rasande bra! Är det ett komplement till Finder, eller tror du att man kan ersätta Finder helt och hållet med Leap?
Funktionsmässigt tror jag inte Leap kan konkurrera med PathFinder. Men som ny Finder...? Might work.

Vad tycker du?

Leaps hemsida
Leap intro movie

/Bosse

[PB G4 - 867="867" MHz 1="1" GB Leopard]

jag håller mig till Apples Finder ... tycker inte Leap var något specielt ...

det fanns en grej som jag dock tycker Apple kan addera till Finder och det är en loop ( förstoringsglas) .... som finns i Aperture ....

Ursprungligen av Tussen69:

- det fanns en grej som jag dock tycker Apple kan addera till Finder och det är en loop ( förstoringsglas) .... som finns i Aperture ....

Funktionen finns ju; ctrl + scroll

jag håller mig också här till finder, även om den kan behöva sina förbättringar.

edit: såg man kan testa public beta om du är intresserad av det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 16:42

Verkar ha lite intressanta detaljer, ska kika mer när man inte måste arbeta...

/Tangen

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2008-02-05 16:55

Har pysslat med programmet ett tag nu. Ska man ersätta Finder (vilket säkert är möjligt) så måste man helt enkelt ändra sina tankebanor. Men kan man få samma ryggmärgskänsla för Leap som för Finder, tror jag nog att Leap vinner.

Framför allt är jag en sucker för Leaps Tags. Att kunna ha allting sorterat under tags istället för i mappar och undermappar är grymt!

Just nu känns det dock mest som ett kraftfullt sorteringsprogram. Jag ska jobba med det kontinuerligt, så får jag se om det till slut blir Finder, PathFinder eller Leaps som blir min main Finder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-06 00:04
Ursprungligen av BosseBus:

Framför allt är jag en sucker för Leaps Tags. Att kunna ha allting sorterat under tags istället för i mappar och undermappar är grymt!

Använder den sig av Spotlights kommentarfält för taggar eller har den något eget system?

Intressant.
Men Finder duger gott för mig och mina behov.

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2008-02-06 00:11

Utan att på något vis vara expert eller ens insatt i Spotlight, så tror jag att Leap ÄR Spotlight. På steroider...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-06 00:42

Drog ned betan och testade och den använder inte filers kommentarfält (+i på en fil) för att spara sina taggar, däremot verkar den läsa de taggar som redan är satta på detta sätt. Lite synd, hade varit ett intressant program om det gjorde både och. Får väl ta och maila in lite feedback.

Edit: Jag är blind, fanns en inställning för precis det.

1
Bevaka tråden