Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple vill ge hela 4% tillbaka till artisterna

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En mycket bra artikel på hur giriga och snåla Apple faktist kan vara. Idag får artisterna 13% av alla sålda låtar på internet, men Apple vill sänka det till 4%. Fyra procent!

Det är inte bara snålt, utan pinsamt! Jag vet inte om det handlar om att dom vill sänka priserna på iTunes Store eller om dom vill tjäna mer pengar.

http://gizmodo.com/352762/riaa-wants-to-cut-artist-royalties-to-9-apple-wants-them-at-4-artists-just-want-to-eat

Det betyder att artisten/gruppen skulle få 0.0396 cent tillbaka.

Senast redigerat 2008-02-05 17:40

Det verkar handla om strömmande musik, denna kommentar fanns på artikeln ovan:

Please RTFA before you comment. Its being completely reported as music SALES which it is not. Its music STREAMING (IE Internet RADIO)
The contention is that in terrestrial radio no one gets paid but right now they are forcing streaming services to pay because its "new media." Apple and others are saying they will pay if they must but they wont be paying as much as a actual SALE which is what they are now.

Ursprungligen av Adrian B:

Det verkar handla om strömmande musik, denna kommentar fanns på artikeln ovan:

Please RTFA before you comment. Its being completely reported as music SALES which it is not. Its music STREAMING (IE Internet RADIO)
The contention is that in terrestrial radio no one gets paid but right now they are forcing streaming services to pay because its "new media." Apple and others are saying they will pay if they must but they wont be paying as much as a actual SALE which is what they are now.

Aha, då var det inte lika farligt.

Men ändå!

Att RIAA, artisternas "främsta" språkrör, vill sänka till 9% är nästan lika upprörande. Jag betalar gärna för min musik, men då vill jag också ge pengarna till artisterna.

E: Vad dumt det kan bli om man postar samtidigt. RIAA är fortfarande en samling byfånar och musikdödare.

FYI, för varje såld låt på ITMS (0,99$) så behåller Apple 0,29$ och skivbolag/artist får 0,70$.

Musikindustrin bör och kommer också att förändras med bättre villkor för artisterna.

När jag har fått det sagt så undrar jag hur man kan kalla det här en "mycket bra artikel." Den är kort, den är grundar sig på missuppfattningar och har en oseriös ton.

"RTFA" är det minsta man kan kräva innan man ägnar sig åt sensationalism.

1
Bevaka tråden