Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara videoklipp från Youtube

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ett par veckor sedan kom vi in på hur man kan spara ner klipp från youtube.
Hittar ingenting om det nu. Är det någon som vet hur man gör?

Jag testade demon av PodTube precis men får inte det att funka.
Helst OSX men WinXP funkar också.

Tack!

Det finns en del sidor som fixar sånt.. t ex http://www.savetube.com/ verkar vara en av dem. Jag testade en liknande sida i höstas.. och det fungerade skitbra

TubeTV funkar (OS X).

Citat:

TubeTV is a new freeware program for Mac OS X Tiger and above which enables you to search for, save, and convert Google Video and YouTube videos to a format suitable for playback on your favorite devices.

  • Medlem
  • 2008-02-05 16:32

...på safari kan man via "Fönster" och aktivitets-menyn ta hem filmfiler på youtube (man alt-klickar på filen som är störst)... hem kommer en fil kallad "get_video", döp den passande och lägg ".flv" i slutet - klart! har bl a tagit skumma 303-jams på detta sätt...

Ursprungligen av avart:

...på safari kan man via "Fönster" och aktivitets-menyn ta hem filmfiler på youtube (man alt-klickar på filen som är störst)... hem kommer en fil kallad "get_video", döp den passande och lägg ".flv" i slutet - klart! har bl a tagit skumma 303-jams på detta sätt...

Detta kändes lättast. Sjukt bekvämt, tack för alla tips.
Hade man kunnat gifta sig med ett forum hade jag friat till 99musik för länge sedan.

Ett annat alternativ: http://stinkbot.com/Tubesock/

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-05 19:19

"MPEG streamclip" tycker jag funkar okej med. Gratis och tar det mesta strömmat och konverterar till flera olika format. Har inte fått det att funka på t.ex. SVT än dock, men det kanske går att lösa.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-07 16:40

ska ingen börja gnälla om hur olagligt detta är?

  • Medlem
  • 2008-02-07 16:46

jo, tydligen!

Hehe...jag blir sugen på att ladda ner musikvideos och lägga egna ljud/musik på det.
(tänker på Rhapsody in Rock-videon):D:D

Kolla in min feta XXXXX synth (ljud-demar den), och så låter det helt annorlunda!
mouhahahaa

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-15 12:57

Hej på er!

Då har jag en annan fråga och förresten, Volantiz YOU SAVED MY DAY! FANTASTISKT najs och enkelt. Kör flv-filerna genom iSquint och det är APLÄTT! TACK!

Jo, en annan fråga ... Den stora flugan Ansiktsboken har också videouppladdningsfunktioner och min gode vän lägger titt som tätt ut, i mina ögon sjukt roliga Videodagböcker. Har ngn ett tips på hur man knäcker dem? Han funderar på att lägga ut dem på youtube så jag kan tanka ner dem men det är grymt tidskrävande (alla är på 90-100Mb) och han vill helst inte göra dem så offentliga heller. Så, kan man spara fb-filmer på ngt sätt?

Med väldigt hoppfulla hälsningar
Ricard

keepvid.com är den sidan jag använt.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-07-18 16:04

File2HD.com har jag använt mig av.

1
Bevaka tråden