Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone tredje störst i världen

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Apple är tredje störst i världen med Iphone. Nykomlingen har redan 6,5 procent av marknaden för handdatormobiler. Och det är en snabbväxande marknad - försäljningen ökade med 72 procent det fjärde kvartalet." Källa www.di.se

Läs hela artikeln.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-05 15:24

Känns som en feltolkad rapport. Tredje störst i världen när den stora marknaden är Asien?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-05 15:39

När de visade U.S marketshare på Macworld keynoten så hade Nokia 3.1% (Steve sa dock 1.3% ) (8:20 minuter in i Macworld keynote)

Så nu när man ser dessa siffror så kan det inte stämma att Nokia har 3.1% av USA marknaden och 52,9% av världsmarknaden.

Eller?

Ursprungligen av Jetwash:

När de visade U.S marketshare på Macworld keynoten så hade Nokia 3.1% (Steve sa dock 1.3% ) (8:20 minuter in i Macworld keynote)

Så nu när man ser dessa siffror så kan det inte stämma att Nokia har 3.1% av USA marknaden och 52,9% av världsmarknaden.

Eller?

Det kan nog stämma, dom är läskigt stora. För stora.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-02-05 21:44
Ursprungligen av Jetwash:

När de visade U.S marketshare på Macworld keynoten så hade Nokia 3.1% (Steve sa dock 1.3% ) (8:20 minuter in i Macworld keynote)

Så nu när man ser dessa siffror så kan det inte stämma att Nokia har 3.1% av USA marknaden och 52,9% av världsmarknaden.

När han redovisade detta syftade han ju inte på mobilmarknaden totalt utan på smartphones, något som han nämner och som gör ganska stor skillnad.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-05 23:20
Ursprungligen av MacBro:

När han redovisade detta syftade han ju inte på mobilmarknaden totalt utan på smartphones, något som han nämner och som gör ganska stor skillnad.

Jo jag vet det är just handdatorer vi pratar om, inget annat, DI artikeln är också bara handdatorer...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-05 22:04
Ursprungligen av Jetwash:

När de visade U.S marketshare på Macworld keynoten så hade Nokia 3.1% (Steve sa dock 1.3% ) (8:20 minuter in i Macworld keynote)

Så nu när man ser dessa siffror så kan det inte stämma att Nokia har 3.1% av USA marknaden och 52,9% av världsmarknaden.

Eller?

Det stämmer faktiskt väldigt bra. Nokia saluför väldigt få modeller i USA, och då också tillsammans med olika operatörer. I Asien och Europa däremot är Nokia riktigt stora, då alla modeller finns att köpa utan varken bindningstid eller abonnemang.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-05 23:22
Ursprungligen av boris91:

Det stämmer faktiskt väldigt bra. Nokia saluför väldigt få modeller i USA, och då också tillsammans med olika operatörer. I Asien och Europa däremot är Nokia riktigt stora, då alla modeller finns att köpa utan varken bindningstid eller abonnemang.

Ja då är det ju inte så konstigt! Tack för infon! Visste inte att Nokia var så svaga i USA.

Komiskt att Ericsson kunde köpt Nokia dem för ett tiotal år sedan men valde att inte göra det för att "det är bra med lite konkurrens"..

Ursprungligen av akerstrom:

Komiskt att Ericsson kunde köpt Nokia dem för ett tiotal år sedan men valde att inte göra det för att "det är bra med lite konkurrens"..

yep, sen gick de nästan i konkurs och blev uppköpta själva nice!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-05 17:16

Nokias 3.1 % kan vara dess totala marknadsandel i USA eller andel av handdatormarknaden dær (man sataser inte på den amerikanska marknaden) rNokia ær absolut størst ræknat på alla mobiltelefonstyper med 40% av værldsmarknaden. 52 % av handatormarknaden ær mycket bra.

SEMC (Sonty Ericsson Mobile Corporation);s affærsmobiler har tappat mark længe, det ær underhållningsmobiler som driver deras resultat.

Men är man så förvånad?
USA är väl patriotiskt om något, så det är väl Motorola som är störst, eller nåt.
(som om jag har någon pejling på vilka företag som är amerikanska?)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-06 21:57
Ursprungligen av RockyMontana:

Men är man så förvånad?
USA är väl patriotiskt om något, så det är väl Motorola som är störst, eller nåt.
(som om jag har någon pejling på vilka företag som är amerikanska?)

Motorola och Blackberry (från RIM) är väldigt stora traditionsenligt, ja.

  • Medlem
  • 2008-02-06 21:59
Ursprungligen av RockyMontana:

Men är man så förvånad?
USA är väl patriotiskt om något, så det är väl Motorola som är störst, eller nåt.
(som om jag har någon pejling på vilka företag som är amerikanska?)

Ja, och vad gillar vi här hemma då...?

alldeles rätt faktiskt, motorola är amerikanskt
fast sen om man ska kalla iphone en smartphone så har jag inte bestämt mig än. visst den är kanske smart, men den saknar lite smartphone känsla. fast det är mest att de behöver öppna sig mer tror jag så man kan ha mer kontroll över att jag vill kunna installera det jag vill och så vidare

  • Medlem
  • 2008-02-06 11:50

Enligt Apple utgör iPhone 0,9 promille av webbläsare alla kategorier på internet i USA.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-06 16:48
Ursprungligen av Baron:

Enligt Apple utgör iPhone 0,9 promille av webbläsare alla kategorier på internet i USA.

Låter ju helt sjukt att ca var tusende internetsurfare i USA skulle göra det via Iphone.. Hur många iphones finns det totalt i USA?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-06 16:57

Anta att det finns 300 miljoner weblæsare i USA (något fler æn antalet innevånare så kanske lite høgt) så blir det 270000 iPhone

  • Medlem
  • 2008-02-06 18:15

det kan omöljigen finnas så många webbläsare. Dessutom undrar jag hur man räknar. Om iPhone får ett nytt ip-nr varje gång man ansluter med EDGE kanske varje telefon räknar många gånger.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-06 18:24
Ursprungligen av Baron:

det kan omöljigen finnas så många webbläsare. Dessutom undrar jag hur man räknar. Om iPhone får ett nytt ip-nr varje gång man ansluter med EDGE kanske varje telefon räknar många gånger.

Håller med, det ær svårt att hitta ett rimligt værde. på så sætt ær Aplles siffror inte mycket værda.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-06 22:11

Sony Ericsson. Och det är synd.

  • Medlem
  • 2008-02-06 23:01

Varför är det synd?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-06 23:17

Min personliga åsikt är att SE inte gör speciellt bra telefoner, och deras smartphones är väldigt buggiga och långsamma enligt min erfarenhet.

  • Medlem
  • 2008-02-06 23:18

Men varför är det synd?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-06 23:33

Hade svenskarna föredragit ett annat mobilmärke hade Sony Ericsson kanske skärpt sig. En stor del av verksamheten ligger ju trots allt i Sverige så något sådant borde märkas.

  • Medlem
  • 2008-02-06 23:39

2007 sålde Ericsson 100 000 000 telefoner i världen. Jag tror inte att ens en procent av dem såldes i Sverige.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-06 23:41

Det är lika bra det.

Nokia borde nog vara störst i Sverige, alla springer omkring med dom.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-07 12:13

Jepp Nokia ær størst æven i Sverige, tætt føljda av SEMC. Vi ær lite nationalchauvinistiska i alla fall...

1
Bevaka tråden