Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon scanner lide 20 i leopard? Eller köpa ny, vilken?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Verkar som det är stört omöjligt att få en Canoscan lide 20 att fungera med OSX Leopard 10.5.1.

Är det så? För jag hittar ingen drivrutin som passar med den:mad:
Provat att söka på alla upptänkliga sidor men det verkar kört att hitta drivrutiner som fungerar!

Väldigt synd på en så smidig och riktigt bra scanner, måse väl köpa en ny, men vilken?
Prisklass under 1000kr, några tips på en som garanterat fungerar med leopard 10.5.1:)

Programmet VueScan funkar men kostar pengar det med. 39,95 dollar (typ 250 spänn)
http://www.hamrick.com/

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-04 21:08
Ursprungligen av mikotekniko:

Programmet VueScan funkar men kostar pengar det med. 39,95 dollar (typ 250 spänn)
http://www.hamrick.com/

Måste hålla med. Har det och har aldrig ångrat köpet. Fungerar klockrent med alla scanners jag testat.

Har fått igång CanoScan LiDE 20 med Leopard på en iMac G5.
Använde CanoScan Toolbox 4.130X och ScanGear CS 7.0.1.0X, som finns för nedladdning på Canons hemsida.

Ursprungligen av tonbe370:

Har fått igång CanoScan LiDE 20 med Leopard på en iMac G5.
Använde CanoScan Toolbox 4.130X och ScanGear CS 7.0.1.0X, som finns för nedladdning på Canons hemsida.

Japp, kan också intyga att det fungerar med CanoScan Toolbox.
Gäller bara att hålla tungan rätt i mun när man installerar det. Mjukvaran till scannern kunde inte ställa in med vilket program den skulle öppna inscannade bilder med. (Preview / Photoshop tex).

applemagic
Ser nu förresten att Canons sida för drivrutinerna till LiDE20 inte fungerar.
Drivrutiner Versiontracker
Mjukvara: Macupdate

Jag har också kört LIDE20 under Leopard. Laddade hem dom senaste drivisarna, och använde Graphic Converter under Rosetta för att få det att fungera.

Tack så mycket för alla snabba och bra svar!:)

Laddade hem VueScan, och måste ju säga att det verka var ett kompetent program, men "betalningssidan" ser lite hemsnickrad ut!

Törs man använda kortet att betala med där?:tveksam:

Apple citat:

4. You don’t have to buy new stuff.
Your existing printer, camera, keyboard, and mouse will work with a Mac.

Ja okej

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Apple citat:

4. You don’t have to buy new stuff.
Your existing printer, camera, keyboard, and mouse will work with a Mac.

Ja okej

Riktigt så bokstavligt är det inte, men heller inte långt ifrån.
Kan bero lite på hur gamla produkter man använder sig av etc.

Ursprungligen av daniels:

Riktigt så bokstavligt är det inte, men heller inte långt ifrån.
Kan bero lite på hur gamla produkter man använder sig av etc.

jodå, tycker bara det är lite roligt ibland när det kommer upp saker som denna tex, eller att macar inte får blåskärm ja ni förstår vitsen...

  • Oregistrerad
  • 2008-02-05 14:10
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Apple citat:

4. You don’t have to buy new stuff.
Your existing printer, camera, keyboard, and mouse will work with a Mac.

Ja okej

Nu var det väl en scanner ? .....

  • Oregistrerad
  • 2008-02-05 14:12

VueScan är ett underbart program och jag kan inte göra annat än att instämma. Jag har användt det med ett par ton scanners typ och aldrig haft problem, det är defenetivt värt pengarna och många ggr bättre än dom dåliga mac program som finns med till (om det finns) konsumentscanners. Jag har betalt med kontokort från deras hemsida också och det har fungerat perfekt.

Instämmer i lovkören. Inga problem att betala med kort. VueScan is the shit och blir ännu bättre om man vågar pilla på alla miljoner inställningar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 13:39

Kan någon dra några basala inställningstrix i VueScan? Kör med en Nikon Coolscan 9000ED, men Nikons programvara funkar kackigt.

Canoscan lide 30 & OSX Leopard 10.5.2

Verkar som det är stört omöjligt att få en Canoscan lide 30 att fungera med OSX Leopard 10.5.2.

Är det så? Eller har någon en drivrutin som fungerar?

Jag får inte min LiDE 80 att funka med Leopard heller, hittade denna artikeln: http://www.joshnichols.com/2007/08/25/canoscan-lide-80-mac-drivers-dead/

1
Bevaka tråden