Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skicka med bluetooth till min iMac

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-11 22:22

hej. jag ominstallerade mitt leopard för någon vecka sedan, och nu kan jag inte skicka bilder eller video filer till min imac. jag kunde detta innan jag ominstallerade det men nu säger den att det misslyckades och att jag ska kontrollera inställningarna för bluetooth på den andra enheten.

Det har alltid funkat att skicka till datorn men nu går det inte längre:( någon som kan hjälpa mig?? please.

Ps. det går att skicka från datorn till min mobil..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-12 15:49

någon som har haft samma problem? eller som vet hur jag ska göra för att det ska funka?

Har du testat att para om mobilen med datorn efter ominstallationen av Leopard?

Tror nämligen inte att mobilen känner igen din iMac efter ominstallationen.

Kolla också att Macen står som "upptäckbar".

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-21 16:03

ja den är upptäckbar, och jag har parat dom, det går ju skicka från datorn men inte till:S det är konstigt. jag kör ju trådlöst tangentbord så jag fattar ingenting..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-26 12:24
Ursprungligen av ceda:

ja den är upptäckbar, och jag har parat dom, det går ju skicka från datorn men inte till:S det är konstigt. jag kör ju trådlöst tangentbord så jag fattar ingenting..

Nu har jag råkat ut för samma problem! Jag kan skicka filer till mobilen utan problem och de kan paras och datorn är synlig, men, försöker jag skicka en fil till datorn säger mobilen "Fail" efter att ha provat i några sekunder.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-30 01:01

där ser man.. då var jag inte ensam. någon som kan hjälpa oss med vårat problem?

Du kan ju komma ett steg närmare genom att kolla med en annan mobil om felet kvarstår.

Just nu vet du ju inte riktigt om felet ligger i mobilen eller datorn.

Ett annat tips kan vara att OM parkopplingar och enheter ligger kvar sedan innan du uppgraderade så radera och börja om.

Ta bort den mobil du ser i listan idag och radera bort datorn från mobilens lista.
Starta om mobilen - ofta har man på sin mobil i månader... den kanske behöver en rövspark ibland.
Nu när mobilen är nystartad så prova att parkoppla ihop grejerna igen.

  • Medlem
  • 2008-02-03 20:12

Jag har samma problem. Har provat med olika mobiler och ingen av dessa kan skicka filer till datorn, men kan ta emot filer från datorn. Upptäckte detta nyss. Skriv gärna om ni kommer fram till vad som är problemet.

/Erik

  • Medlem
  • 2008-02-04 23:27

ha ha ha....kom på vad det var, i systeminställningar/delning/bluetooth måste man kryssa i rutan framför "Bluetooth-delning" för att datorn ska kunna ta emot objekt från andra enheter.

/Erik

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-17 14:46

tack erran det funkade för mig också. juuhuu jippi. tack

1
Bevaka tråden