Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste nytt om Mac Messenger

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-12-02 21:46

Lite sent ute kanske men 12 Nov gav microsoft lite nytt ljus över den efterlängtade msn 7an

http://blogs.msdn.com/macmojo/archive/2007/11/12/a-chat-about-messenger.aspx

ska bli kul att se hur många som klagar på msn messenger i den här tråden

//Csoft

det skönaste ska väl bli att A/V äntligen kommer att fungera, även om jag aldrig använder det

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-03 12:38

hoppas klienten får behålla din avskalade look och inte blir windowsifierad

A/V-chatt har jag länge sett fram emot, inte många som orkar skaffa sig Skype här i Sverige.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-12-03 22:32

Skype fungerar bättre mac mot pc än vad pc mot pc gör med windows live messenger tycker jag men kan ju vara kul om det fungerar bra med den nya stacken... då kan man ju använda det... skype går nämligen inte att ringa ut på samtidigt som man använder kameran.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-04 00:13

I väntans tider:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-04 11:19

Vad roligt att alla Macanvändare snart ska få en riktig chattklient med video!

jo, kanske dax att testa mac messenger när det kommer då för adium crashar för mig då och då, vilket inte mac messenger gjorde men man kunde väl ändå fått lite snyggare utseende imo på det, lr?

Usch! Aldrig i livet!
Låter fruktansvärt!

så farligt kan det väl inte vara. vad använder du då?

btw, aha! det var från neowin du fick bilden
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=616212

Adium.
At least it's Opensource...

Oh, det har nog något med mitt anti-MS att göra

hehe okej. bara adium slutar att crasha för mig så får den självklart min röst men aja, uppdaterade till 1.2.1 igår och ankan lever fortfarande

aja, brb. måste iväg och inhandla lite powerade till morgondagens nationella prov

I princip hela världen (känns det som ) är hjärntvättade ("We shall prevail...") till att använda Messenger. Dessutom är PC-folket inte intresserade av att installera ngt annat. Vore ju kul om det kunde funka med videochat med vänner långt bort...
De tror att det är Macens fel... när det är Microsoft som ligger bakom...

..enda problemet är att de PC-användare jag känner (och som min fru känner) ALLA har kameror inköpta på lokala Konsum.... för max 129:-, otroligt dålig Video från dem.
Ibland saknar de mic... så, slutresultatet blir att man provar en gång och skiter i det ...

fast hjärntvättade har nog även de mesta av oss mac användare blivit

sen så kan jag ha fel, men är det egentligen inte mest europa där messenger dominerar? är det inte tex AOL eller någonting i USA?

sen så köpte ag en kamera till min förra PC med, kostade mig 500kr men orkade aldrig använda då jag behövde installera drivrutiner och skit varje gång efter jag formaterat (vilket hände rätt ofta)

Har dom satt någon datum än när det ska komma?

nepp. inte sett något iallafall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-12 19:00

Fast det finns ju en fungerande betaversion redan, så speciellt länge bör det inte ta förrän Microsoft har en släppklar version för konsumenter klar.

Det är microsoft som vi pratar om så näe, tror inte att den är särskilt nära.

Hade varit skönt att få den hyfsat snart iaf.

yup, men du såg vilka förseningar det blir med bara deras service pack och inte för att prata om hur lång tid det tog att utveckla vista för dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 10:46
Ursprungligen av Ipod_Lover:

yup, men du såg vilka förseningar det blir med bara deras service pack och inte för att prata om hur lång tid det tog att utveckla vista för dem.

Är du sann???
Viss skillnad på en stor uppgradering till deras operativsystem eller ens att utveckla ett operativsystem till att komma med en portning av ett kommunikationsprogram som numera bara måste funka på Intelplattformar.

Själv använder jag aMSN där video funkar redan idag.

Ursprungligen av Trineo:

Är du sann???
Viss skillnad på en stor uppgradering till deras operativsystem eller ens att utveckla ett operativsystem till att komma med en portning av ett kommunikationsprogram som numera bara måste funka på Intelplattformar.

Själv använder jag aMSN där video funkar redan idag.

Ja jag är sann -_-. Mac Messenger 7 var förresten tom menat att bli släppt i början av året.

sen läste jag att det skulle släppas med office 08 med, men nu står det att messenger 6.12 följer med istället.

sen amsn funkar ja, men det är ju inte det stabilaste om man säger så. hellre väntar jag här på att adium ska få det istället

Jag har för mig att jag läste augusti nånstans, men jag kan minnas fel.

Jag läste att det skulle släppas med office 08!?



Ursprungligen av thefinger:



Vad är det som du undrar eller ifrågasätter?

Thefingers äpplen kändes lite brytande i diskussionen.

Ser starkt fram emot MSN Messenger for Mac. Adium är helt ok, men jag föredrog den gamla klienten från Microsoft.

  • Superhjälte
  • 2008-02-27 12:07

Vad jag förstod av blogginlägget på Mac Mojo så kommer Messenger 7 enbart ha stöd för A/V för företag som använder Office Communications Server (OCS). Jag har inga större förhoppningar att vi konsumenter får se A/V under detta år.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-27 16:02
Ursprungligen av Zop:

Vad jag förstod av blogginlägget på Mac Mojo så kommer Messenger 7 enbart ha stöd för A/V för företag som använder Office Communications Server (OCS). Jag har inga större förhoppningar att vi konsumenter får se A/V under detta år.

Det är fel.

"That leads to the next question – "what about AV for the Personal service?" Since we’ve successfully implemented AV for Corporate service, and the AV stack we are using is being adopted right now by Windows Live Messenger, that means we are that much closer to having an AV solution on Personal service. However, we’re not there yet. To ensure compatibility between Windows Live Messenger and Messenger for Mac, we have to wait until Windows Live Messenger completes their transition to the new AV stack before we can deliver this on our end. This leads us to the topic of why it is we have all these dependencies…"

Det står klart och tydligt att man kommer att börja jobba på en version för vanliga användare efter att företagsversionen testas klart, och dessutom måste man vänta in Windows Live Messenger och deras implementering av AV som uppgraderas just nu.

Om vi får se någon ny version för konsumenter under detta år eller inte kan ingen alltså svara på, men jag ser inget som skulle hindra det.

  • Superhjälte
  • 2008-02-27 16:15
Ursprungligen av boris91:

Det är fel.

"That leads to the next question – "what about AV for the Personal service?" Since we’ve successfully implemented AV for Corporate service, and the AV stack we are using is being adopted right now by Windows Live Messenger, that means we are that much closer to having an AV solution on Personal service. However, we’re not there yet. To ensure compatibility between Windows Live Messenger and Messenger for Mac, we have to wait until Windows Live Messenger completes their transition to the new AV stack before we can deliver this on our end. This leads us to the topic of why it is we have all these dependencies…"

Det står klart och tydligt att man kommer att börja jobba på en version för vanliga användare efter att företagsversionen testas klart, och dessutom måste man vänta in Windows Live Messenger och deras implementering av AV som uppgraderas just nu.

Om vi får se någon ny version för konsumenter under detta år eller inte kan ingen alltså svara på, men jag ser inget som skulle hindra det.

Anledningen till att jag tvivlar är att det inte ens är klart ännu om det nya A/V-protokollet kommer i Windows Live Messenger 9 som släpps senare i år. Om inte så får vi vänta på Windows Live Messenger 10, vilket lär dröja ytterligare ett år.

Bevaka tråden