Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidstämpel i Adium?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-29 20:17

Jag har ett litet problem. När jag har uppe en MSN konversation i Adium X 1.1.4 så kommer det bara en datum och tidstämpel i början. Skriver personen jag pratar med en gång till kommer det inte en tidsstämpel. Skriver jag emellan kommer det en på det jag skriver och sedan på det den jag pratar med skriver. Kan jag få så att det alltid blir så när man skriver till varandra? Oavsett om jag skriver 3 gånger till personen? Jag vill kunna se när jag skrivit alla mina meddelanden.

/MVH

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 09:18

Jag gissar att du kör Stockholm som meddelandestil? Du har tidsstämpling på dina meddelanden även på de sammanfogade raderna, testa att hovra med pekaren över dem. Vissa andra stilar visar dessa tidsstämplar tydligare, testa att ladda hem någon alternativ meddelandestil.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-30 10:43

Viktor 10.41
hih
hej

Så ser det ut, alltså, det finns ingen tidsstämpel på "hej"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 12:15

…och du testade att hovra över den nedersta "test"-raden och/eller byta tema?

Du svarade inte på vilket tema du använder, men när jag gör liknande på ett gammalt meddelande med Stockholm-stilen får jag en tidsstämpel enligt nedan, längst till höger i fönstret:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-04 11:53

Jag bytte till ett annat tema (dock ej Sthlm temat) och då fungerade det. Tror det var "mordern" eller något. Tack för hjälpen!

Det jag stör mig på är att tidsstämpeln inte är 24-timmarsklocka. Det måste vara enkelt att ändra, allt annat är ju det. Jag försökte regga det som en ticket på adiumx.com, men det gick inget vidare. Jag orkade inte registrera mig. Nån som är registrerad där kanske kan lägga till den buggrapporten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 18:42

Gött. Jag trodde väl att fler än jag skulle lägga märke till det.

1
Bevaka tråden