Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skräddarsy innehållet i Front Row.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-03 12:47

Hej!

Är en ganska frekvent användare av Front Row och gillar det verkligen, dock är jag lite missnöjd med inställningsmöjligheterna.

Skulle vilja:
ändra innehållet under diverse menyer (tex att inte enbart läsa frånq "Filmer" utan inkludera några andra katologer under menyn Videor?),

ändra typsnittet inne i Front Row.

Om ni sitter och trycker på en guide skulle jag vara supernöjd om jag fick ta del av den!

/Christian

Front Row går nog inte att specialanpassa på något enkelt sätt. Men om du är beredd att testa ett annat, liknande program så kan jag rekommendera Media Central. Media Central ger dig betydligt större frihet både när det gäller innehåll (exempelvis ip-radio, ip-tv, skype osv) men också vad gäller utformningen av menyerna.

/M

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-03 13:51
Ursprungligen av bobeck:

Hej!

Är en ganska frekvent användare av Front Row och gillar det verkligen, dock är jag lite missnöjd med inställningsmöjligheterna.

Skulle vilja:
ändra innehållet under diverse menyer (tex att inte enbart läsa frånq "Filmer" utan inkludera några andra katologer under menyn Videor?),

ändra typsnittet inne i Front Row.

Om ni sitter och trycker på en guide skulle jag vara supernöjd om jag fick ta del av den!

/Christian

Det hade varit allas dröm men kan inte tänka mig att Apple kommer låta oss göra något sådan inom en rimlig framtid...
Frontrow ska funka som Apple vill, inte som du vill.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-04 17:28
Ursprungligen av Martin Belak:

Front Row går nog inte att specialanpassa på något enkelt sätt. Men om du är beredd att testa ett annat, liknande program så kan jag rekommendera Media Central. Media Central ger dig betydligt större frihet både när det gäller innehåll (exempelvis ip-radio, ip-tv, skype osv) men också vad gäller utformningen av menyerna.

/M

Ursprungligen av shandar:

Det hade varit allas dröm men kan inte tänka mig att Apple kommer låta oss göra något sådan inom en rimlig framtid...
Frontrow ska funka som Apple vill, inte som du vill.

Attans det var sunkigt att det inte gick att mecka ihop.
Tack för hjälpen!
Martin: Skall prova Media Central när det blir tid över. Tack för tipset.

1
Bevaka tråden