Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-Audio Torq DJ System vs Rane Serato Skratch Live?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-03 22:00

Är väldigt sugen på att tjacka det här paketet :

http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-109863.html
(bästa priset jag hittat och man får 3 år garanti + att man kan köpa extra vinyler, vilket man tydligen inte kan göra i sverige)....

så vitt jag förstår ingår Torq mjukvaran och det är halva priset om man jämnför med Serato Live Skratch.... Och Torq har stöd för pluggar, inbyggda effekter och ett par andra väldigt imponerande grejer...

Är detta slutet för Serato Live Skratch?

Jag satsar mer på M-Audio som ägs av Avid som är en jätte... Och M-Audio släpper hela tiden nya sjyssta dj-grejer...

Det är en spännande tid att vara DJ

Mer om Torq (mjukvaran) och Conectiv (hårdvaran) :

http://www.torq-dj.com/products/main_Torq_conectiv_cd_vinyl.php

Bra köp! Jag gör precis som du! Jag får förhoppningsvis mitt imorgon!
Köpte du det?
I så fall vad säger du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-01 09:20

näe ja drog utomlands istället och kunde inte ta med mig mina skivspelare och nu bor jag i eksjö av någon märklig anledning.. hmm …

men för övrigt så har jag hört väldigt gott om serato så när väl mina skivspelare är återförenade blir det nog den … men återkom gärna om torq !

Aiight! Det ser ut som att detta är slutet för serato, torq är nog det mest kompletta och välfungerande programmet jag provat! Alla problem jag har haft har gått att lösa på bara några minuter och alla video tutorials på sidan får en att bli en mästare på programmet redan efter en dag.
Rekommenderar dock att köpa en AC/DC kontakt för att minska strömöverföringen mellan ljudkortet och datorn.
Bästa köpet jag gjort sedan mina decks!

håller med.. torq connectiv med mina 1210:or är grymt... kommer att spotta ut många mixtapes denna vintern!

lol ser att tråden är apgammal men ändå..

1
Bevaka tråden