Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bifogat i Mail kan inte sparas av PC-användare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder Mail 3.1 i Leopard (MacBook Pro Intel Core). När jag bifogar något i Mail (Skicka alltid Windows-kompatibla bilagor förvalt) så kan många PC-användare inte spara ner det jag skickat, de säger att de ser det bifogade som innklistrat i mailet men att det inte finns något bifogat att spara. När jag skickar samma mail via webmail så har de inga problem att spara.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-02-04 11:51

Och det har inget med filändelserna att göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 13:26

Eller att du har dumma tecken i filnamnet? ÅÄÖ, punkter och krumelurer? Mellanslag? Långa filnamn?

aldrig å, ä ö mellenaslag eller krumelurer, filändelser är alltid .pdf

Vad använder mottagarna för mailprogram. "PC" blir lite luddigt...

Väldigt osäker här men:
De har väl HTML-visning påkopplat och då blir det mottagna mailet "utskrynklat" (bilagor visas inne i mailet - om de kan). Troligen har de välan nån knapp som säger visa bilagor eller dyl... den skall väl bara hittas.

Jag har Mail 3.0 i Leopard (sitter vid en iBook G4) och har ett också problem med PC-mottagningen. Jag har ett nyhets- och tipsutskick till en lista med 2-300 adresser och sist jag gjorde ett sådant fanns bara del av texten kvar i mailet när det landare hos PCanvändarna, bilderna bara som "att." och delar av texten omvandlade till separata textfiler! Ett meddelande fanns från Mailscanner om ett "possible fraud attemt".:confused:

Mitt nyhetsbrev var skrivet med formaterad text och med inklistrade bilder inne i brevet med text och priser på produkterna.

En annan mysko grej är att mailet inte vill gå iväg till alla i kundlistan samtidigt utan blir kvar oskickat om jag inte sänder det till typ 20-30 st i taget! Detta har hänt mig de senaste 3 nyhetsbreven, men inte tidigare.

Jag är inte så bra på datagrejs (som ni nog listat ut) men har fått tips om 99mac. Finns någon som begriper vad jag talar om?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-07 18:28
Ursprungligen av Johanna W:

...
En annan mysko grej är att mailet inte vill gå iväg till alla i kundlistan samtidigt utan blir kvar oskickat om jag inte sänder det till typ 20-30 st i taget! Detta har hänt mig de senaste 3 nyhetsbreven, men inte tidigare.
...

Just detta beror troligen på att din mail-leverantör (utgående smtp-server) har sattt en spärr. Vanligt för att minimera skadlig verkan av spam-datorer.

Ursprungligen av Goflorp:

Vad använder mottagarna för mailprogram. "PC" blir lite luddigt...

Väldigt osäker här men:
De har väl HTML-visning påkopplat och då blir det mottagna mailet "utskrynklat" (bilagor visas inne i mailet - om de kan). Troligen har de välan nån knapp som säger visa bilagor eller dyl... den skall väl bara hittas.

Det konstiga är att när jag skickar exakt samma sak via webmail så kommer de åt det bifogade.

1
Bevaka tråden