Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple programuppdatering fungerar inte trådlöst

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple programuppdatering fungerar inte, däremot all annan internet, ftp och bittorrent.
Behöver jag ställa in någonting i fildelningsinställningarna?

Programuppdateringen fungerar om jag kör med ethernet, men ej över min trådlösa d-link.

Vad händer när du kör programuppdatering, inget? Något felmeddelande?

Uppdateringar börjar ladda ok, sen börjar uppladdningstiden anges som längre och längre. Sen stannar uppladdningen helt. Uppladdningen lyckades inte säger dialogen. Sen tar den nästa uppdatering, går ett tag 2-3 Mb... och stannar sedan igen

Prova att ladda ner den första uppdateringen i listan manuellt för att se om det släpper.

Kör du torrents samtidigt som uppdateringen? Testa att stänga av t.ex Azureus om du har den igång samtidigt som du kör uppdateringen.

Har ingenting annat igång på nätet än programuppdatering. Måste väl vara nån inställning i Macen eftersom alla andra nätverksfunktioner fungerar?

Dialogrutan säger:
Inga uppdateringar kunde göras.
Datorn är inte ansluten till Internet.
Ett nätverksfel har inträffat: maxtiden gick ut (-1001). Se till att du kan ansluta till Internet och försök igen.

Har du löst problemet?
Fungerar andra nätverksfunktioner via trådlöst, men inte prog.uppd?

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-07 00:22

Det kan vara AirPort buggen... kolla om din WLAN-ikon dämpas ner (dvs stängs av) när du börjar ladda uppdateringen så den stannar.

Airport-buggen som stänger av de trådlösa gjorde att jag inte heller kunde köra update.. utan fick köra ethernet.

1
Bevaka tråden