Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen är vit!?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-02-03 17:34

Tja!
Igår så fick min macbook ett spel, allt hängde sig så jag startade om den.
När den väl "startade" hördes ett surr med ett litet klick-ljud tätt efter som sedan upprepas.

Man hör startljudet och sen blir bara skärmen vit, efter ett tag kommer en liten mapp upp i mitten på skärmen som blinkar med ett frågetecken i.

Nu är min fråga, vad skall jag gör och vad *an har hänt?



(Jag köpte den i september 2007, det är en svart)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-03 18:27

Din dator hittar inte sin Startskiva, därav frågetecknet.
Starta med skivan som följde med din dator.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-03 18:32

Du kan göra en ny installation, välj då, Arkivera/Installera.

Yes!!

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-02-03 18:42

Jag stoppade in "Install disc 1" och kommer fram tills dess att jag skall välja målenhet att installera programvaran på, då kan jag inte välja någon, inte heller gå vidare.

Det låter otäckt ifrån datorn, typ som om hårddisken är helt fuckad.
Hur kan jag kolla om det är hårddisken? Det känns på något sätt som om det är en möjlig förklaring då "målenheten" inte hittas, men varför? Jag menar hur kan hårddisken bara pajja?

Gjorde samma upptäckt strax före jul.Det var bara att åka och köpa en ny hårddisk på PC City, iofs på rea 160gb för 995:- men ändå. Sen blev det till att plocka fram Install-skivorna och försöka hitta alla backuper jag lagt på div. hårddiskar. Nu funkar det som en dröm men glöm inte:Backa upp ofta på DVD eller annan hårddisk.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-02-04 20:01

Men så Apple tar inte den här skadan då?
Jag menar är det rimligt att en hårddisk inte håller mer än knappa 5 månader?
Jag får ringa till dom.
Jaja, men tack ändå.

Time capsule? kan det vara något för sådana här missöden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 12:26

Jag fick precis samma problem. Vi skärm, mekaniskt klickande ljud och en mapp med ett frågetecken. Ring Apple Care, går på garantin. Värre är det med innehållet, har back up på det mesta men ändå. Rätt risig kvalitet på hårddiskarna om de inte håller mer än 1, 5 år.

Har haft PC i hela mitt liv fram till jag köpte en MacBook, har haft fler problem med min Mac under den tiden än jag haft totalt med mina PC under 15 års tid...men den är snygg

1
Bevaka tråden