Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Generiska ikoner på dokument med text?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill inte att mina dokument ikoner skall se ut som innehållet. Jag har hundratals .pdf .doc .docx .txt och .ppt dokument som ser precis likadana ut (svart text på vit bakgrund. Det blir svårare att se vilket dokument jag skall öppna när ikonerna ser ut som innehållet. När jag startar datorn ser de ut som den vanliga ikonen (röd .pdf ikon, blå .doc ikon osv). Hor kan jag hindra att ikonerna förändras. Jag vet att det är bra tex för mina filer från digitalkameran (.jpg) och illustrator filer. Kan man få finder (eller vad det nu är) att slita uppdatera ikonen för de textlika dokumenten.

Jag kör 10.5.1 på en imacAlu.

Sitter inte vid en mac nu men det finns väl en kryssruta under visningsalternativ som heter Förhandsvisa symboler eller något liknande tror jag.

Precis vad jag ville ha. Går det att få så de blir så i alla mappar automatiskt?
Tack för snabb hjälp föresten.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-03 13:32

Finder/skrivbord --> Innehåll --> Visa Visningsalternativ

Ursprungligen av MatsOlov:

Finder/skrivbord --> Innehåll --> Visa Visningsalternativ

ja det fungerar , men om jag vill ha det överallt som förval (default), i alla öppna/spara rutor och i alla finders fönster?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 16:16

Den inställningen gäller för alla fönster

Ursprungligen av Rajje:

Den inställningen gäller för alla fönster

Ja det ser jag nu. vad bra. Nu undrar jag om det går att undanta några filtyper t.ex. .jpg och .ai- Jag vill alltså att dessa uppdateras men inte de textlika dokumenten

1
Bevaka tråden