Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook ställ (upprätt)

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som sett ett liknande ställ som detta hos någon svensk leverantör?

http://www.powersupportusa.com/products/macbook_dockingstand.php

Metall mot high gloss? Är det vaderat insida? Känns annars ganska oklokt. Men annars en bra ide. Själv har jag funderat på en vägghylla likt denna så man kan förvara den på väggen öppen som stängd.

Jepp den är vaderad. Jag tycker det verkar vara en mkt smidig och stilren lösning. Kanske något man med lite tålamod skulle kunna tillverka själv

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-03 11:10

Enbart för förvaring eller?

Ursprungligen av MatsOlov:

Enbart för förvaring eller?

Det och att kunna ställa ifrån sig den när den tex streamar media till PS3:an

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-03 11:44

Hur är det med värmen när den står på Macens fläktutblås?

Har jag inte tänkt så mkt på, men det går ju ha den åt andra hållet antar jag.

Ursprungligen av jonmannen:

Har jag inte tänkt så mkt på, men det går ju ha den åt andra hållet antar jag.

Men då hamnar ju äpplet upponer.

man får offra lite men det verkar ju inte som att det går att få tag på något i Sverige så

Ursprungligen av jonmannen:

man får offra lite men det verkar ju inte som att det går att få tag på något i Sverige så

Är det problem beställa den från USA då?

Det finns ju postgång världen över idag? Betala med VISA är väl lugnt.
I USA har de ju haft Mail-order sedan 1948 eller nåt. Det funkar.

Ursprungligen av Goflorp:

Är det problem beställa den från USA då?

Det finns ju postgång världen över idag? Betala med VISA är väl lugnt.
I USA har de ju haft Mail-order sedan 1948 eller nåt. Det funkar.

Power Support fläskar dock på ganska rejält i fraktkostnader vill jag minnas då jag beställt andra saker därifrån. har ingen lust att dubblapriset.

För att svara föregående läsare så blev det aldrig av att jag köpte något heller, funderade ett tag på att bygga något eget men sköt bara upp det hela tiden och nu var det ett tag sen jag tänkte på det :). Dock så kör jag ofta min macbook i stängt läge och har inte märkt att temperaturen ökar nämnvärt. Fläktarna jobbar inte ens mer än vanligt

Samt att ihopställd så går den ju ned i viloläge?
Det är väl inget man kan stänga av, eller har jag varit under en sten den sista tiden?

Ursprungligen av RockyMontana:

Samt att ihopställd så går den ju ned i viloläge?
Det är väl inget man kan stänga av, eller har jag varit under en sten den sista tiden?

Jodå det går att stänga av. Programmet heter insomniaX och fungerar klockrent. Du kan hindra den från att gå i vila samt slå på och stänga av skärmen

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2008-02-09 12:15
Ursprungligen av RockyMontana:

Samt att ihopställd så går den ju ned i viloläge?
Det är väl inget man kan stänga av, eller har jag varit under en sten den sista tiden?

Eller bara låta den gå i vila och tillåta att BT-möss elelr usb möss/tangtbord kan väcka den...
då är det bara att slå ihop den och sen trycka på någång knapp så vaknar den upp...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-30 22:40

Köpte någon ett sådant här ställ i slutändan? Jag är riktigt sugen på att skaffa ett själv, ska köpa en 24" skärm om någon vecka och hade helst haft datorn i ett vertikalt ställ med tangetbord och mus vid sidan om. Hur fungerar det med kylningen? Hur pass stabilt är det (är det lätt att av misstag välta omkull datorn)?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-02 22:09
Ursprungligen av shandar:

Köpte någon ett sådant här ställ i slutändan? Jag är riktigt sugen på att skaffa ett själv, ska köpa en 24" skärm om någon vecka och hade helst haft datorn i ett vertikalt ställ med tangetbord och mus vid sidan om. Hur fungerar det med kylningen? Hur pass stabilt är det (är det lätt att av misstag välta omkull datorn)?

Jag har inte provat stället, ganska coolt men jag anser att man har rätt bra användning av Macbookens skärm brevid en extern. Där kastar man iTunes och Dockan sen är dom inte i vägen
Sen angående kylningen så blir den varm om man har den igång ihopfälld, varmare än normalt. Men installera iStatmenus och ha koll på tempen så borde det inte vara någon fara

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-09-08 16:37

Vad tror ni om datorn livslängd, påverkas den av att man kör den ihopfälld (den är ju konstruerad lite konstigt där luften kommer ut under skärmen när den är öppen – stänger man ner skrämen kanske stryps luftutgången åt?).

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-10-11 23:20
Ursprungligen av qnx:

Vad tror ni om datorn livslängd, påverkas den av att man kör den ihopfälld (den är ju konstruerad lite konstigt där luften kommer ut under skärmen när den är öppen – stänger man ner skrämen kanske stryps luftutgången åt?).

Om detta inte skulle fungera är det bra konstigt att apple just gjort det möjligt att kunna köra datorn ihopfäld för att använda den som "stationär" när man väl kopplar in tangentbord, mus och skärm till den...

Är ingen fara för överhettning eller liknande om nu ventilationshålen vid gångjärnen inte är blockerade på baksidan.

Tja, den är ju uppenbart inte avsedd att köras ihopfälld, och händer något får man skylla sig själv. Man tar ju bort en ganska stor yta som behövs för kylningen, men det bör åtminstone vara bättre att ha den stående i ett ställ på det där sättet eftersom undersidan får bra luftväxling.

1
Bevaka tråden