Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slut på föruttnelsen?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på Er:)
Har nu målat färdigt i alla taken här hemma. Loggar in på 99 med en kall Berliner kindl i vänster hand... Det känns ganska bra just nu. Blir en så kallad switcher nästa vecka med lite tur. Beställde en Mac Pro.
Par års sparande så får jag nu slå i sönder den stora spargrisen. Jag har kört windows i alla år med en rad olika PC. Sista lösningen var en PC för internet och en för bara bildbehandling. En Eizo-skärm å en switch där i mellan maskinerna. Kör man med stora rå-filer som jag gör i arbetet så kräver det en del i prestanda.

Jag behöver väl inte i detta forum berätta för er hur mitt liv har varit med PC?! Dyra felsökningar, frustrationer att det krånglar under arbetets gång. Listan kan göras hur lång som helst.
Har gamla vänner som vart Macers i alla år. Med nyfikenhet har jag tittat över axeln på dem å konstaterat att Mac e snyggt i mjukvara som hårdvara. Windows-pc ful som stryk. Så butt-ugly så man får stoppa in dem i ett skåp brevid. Ändå har jag kört med skiten i alla år:tveksam:.

Nu när humlen la sig som balsam i min skalle(?) så kommer jag tänka på en sak, kanske en liknelse. Windows e som en färskvara i juli månad. När arbetstemperaturen stiger å e som bäst då slår rötan till å föruttnelsen är ett faktum!!
Som fotograf så har man gjort sig ett visst arbetsflöde. Snabbare och effektivare sätt kommer man på men där e d stopp. PC:n orkar inte inte mer, utan man får vänta å inga som helst kommandon som är fler än en i taget. Ni vet vad jag menar:mad:;).

Ser att här på 99 finns oerhört mycket kunskap från många erfarna...kommer att ställa en del blåbär-frågor här i forumet fram på:cool:. Okej här kom en sak upp direkt som jag kanske skulle lägga in i rätt tråd egentligen...
Har idag Winamp Shoutcast radio. Utbudet av just min smak är rejält stor just där! Kan inte vara utan den elektroniska musiken. Har även nyligen installerat iTunes i min PC. Men...den har tyvärr väldigt lite radiokanaler som passar mig :'(...

Här kommer första frågan; Kan man i iTunes "importera" de favoritkanaler med musik som man lyssnat i winamp tidigare? Har kikat lite i menyn i iTunes men kan inte se att man kan hämta andra radiokanaler.
Det måste ju gå:confused:. (kanske jag bara behöver öppna ögonen). Här kommer fråga nummer två; plugin:et till photoshop vid namn Virtual photographer finns bara till windows till min stora förskräckelse. Finns det ett snartlikt plugin till Leoparden? Önskar alla en skön lördagskväll å en fortsatt trevlig helg. /Steve

Senast redigerat 2008-02-02 19:46

Hallå där och välkommen till 99.se!

Grattis till switchandet! Kör själv både PC och Mac men jobbar helst med Mac om det gäller proffesionen. Det funkar helt enkelt bättre och strular mindre. Inte minst trånar man efter den goda överblicken i Max OS X så fort man sitter med Windows.

Tyvärr har jag inga konkreta svar till dig angående dina frågor, men det ska säkert någon annan kunna komma upp med. Ett tips kan dock vara att spjälka upp din text lite mer så att det går lättare att läsa / urskilja dina frågor

Allt det bästa!
///Ober

Ursprungligen av Oberfunker:

Hallå där och välkommen till 99.se!

Grattis till switchandet! Kör själv både PC och Mac men jobbar helst med Mac om det gäller proffesionen. Det funkar helt enkelt bättre och strular mindre. Inte minst trånar man efter den goda överblicken i Max OS X så fort man sitter med Windows.

Tyvärr har jag inga konkreta svar till dig angående dina frågor, men det ska säkert någon annan kunna komma upp med. Ett tips kan dock vara att spjälka upp din text lite mer så att det går lättare att läsa / urskilja dina frågor

Allt det bästa!
///Ober

Oj jag såg hur svårläst det blev. Det är nu åtgärdat(måste varit ett Gates-viris i burken)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-02 19:43

Tänk att det skulle ta så lång tid?
Alla dessa förlorade år....
Välkommen.....

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Tänk att det skulle ta så lång tid?
Alla dessa förlorade år....
Välkommen.....

Yes!!

jo det har varit att man lagt pengarna på annan utrustning å så har man tyckt att PC e ju bra pris på...men vad har man fått egentligen för pengarna?! ...När snålheten bedrar visheten:">

Ursprungligen av alpha-hannen:

Här kommer första frågan; Kan man i iTunes "importera" de favoritkanaler med musik som man lyssnat i winamp tidigare? Har kikat lite i menyn i iTunes men kan inte se att man kan hämta andra radiokanaler.

Importera är jag osäker på. Men när du väljer öppna ström under avancerat i itunes för och lyssna på nätradio, då kommer radiostationen att läggas till i musikbiblioteket. Dock ej under Radio i itunes läggs den.

Ursprungligen av Mikael E:

Importera är jag osäker på. Men när du väljer öppna ström under avancerat i itunes för och lyssna på nätradio, då kommer radiostationen att läggas till i musikbiblioteket. Dock ej under Radio i itunes läggs den.

å toppen Mikael! Ska kolla upp i min iTunes på direkten...

Grattis! du kommer snart få uppleva den ljusa sidan

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Grattis! du kommer snart få uppleva den ljusa sidan

Tack! Jo jag ser ett litet sken där borta...ser ut som en ljus leopard kommer mot mig:cool:

Ursprungligen av alpha-hannen:

Tack! Jo jag ser ett litet sken där borta...ser ut som en ljus leopard kommer mot mig:cool:

Får mig att tänka på ett typiskt Biro-citat:

"Du går där i tunneln och trevar, plötsligt sådar du ljuset. Du går mot det..och..plötsligt inser du att...

...du har blitt blåst - det kommer ett tåg!"

Näe, skämt åsido, det kommer nog bli lite mindre spaka, knaka, braka framöver och mera luta (bakåt), njuta och sluta (ögonen)...och bara le...

Så välkommen till den ljusa sidan....

Ursprungligen av Goflorp:

Får mig att tänka på ett typiskt Biro-citat:

"Du går där i tunneln och trevar, plötsligt sådar du ljuset. Du går mot det..och..plötsligt inser du att...

...du har blitt blåst - det kommer ett tåg!"

Näe, skämt åsido, det kommer nog bli lite mindre spaka, knaka, braka framöver och mera luta (bakåt), njuta och sluta (ögonen)...och bara le...

Så välkommen till den ljusa sidan....

Tackar!
Jo nåt säger mig att jag kan mer avkopplande jobba vid min maskin framöver utan att hela tiden tänka på, när ska PC:n krångla närmast...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 19:28
Ursprungligen av alpha-hannen:

Tackar!
Jo nåt säger mig att jag kan mer avkopplande jobba vid min maskin framöver utan att hela tiden tänka på, när ska PC:n krångla närmast...

Jo, fast se inte Mac OS X som lösningen på allt. Finns buggar på Mac också och den kanske inte uppför sig precis som man vill. Speciellt om man gör det stora felet att försöka göra allt som man gjorde under Windows.

Ju snabbare du "lär om" desto mindre problem får du. Börja med att kolla här: http://www.apple.com/support/mac101/ och http://www.apple.com/findouthow/macosx/

hehe
perfekt tajming till 10.5.2 förmodligen då också

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-04 19:46

Apple har även bra videos om det mesta i Mac OS X och iLife här: http://www.apple.com/findouthow/macosx/

Ursprungligen av boris91:

Apple har även bra videos om det mesta i Mac OS X och iLife här: http://www.apple.com/findouthow/macosx/

Tack för tipsen acke och boris:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 00:44
Ursprungligen av boris91:

Apple har även bra videos om det mesta i Mac OS X och iLife här: http://www.apple.com/findouthow/macosx/

Härmapa!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-05 15:27
Ursprungligen av acke:

Härmapa!

skabb!

Edit:mitt 99:e inlägg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-05 19:15
Ursprungligen av acke:

Härmapa!

F'låt.. verkar som att jag inte riktigt läste klart ditt inlägg innan jag skrev mitt. O:-)

Kanske ska tillägga att man kan prenumerera på dessa videos som podcasts i iTunes då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-06 08:10
Ursprungligen av boris91:

F'låt.. verkar som att jag inte riktigt läste klart ditt inlägg innan jag skrev mitt. O:-)

Kanske ska tillägga att man kan prenumerera på dessa videos som podcasts i iTunes då.

Menade ju så klart inte allvar.

Hallå och välkommen.

Ursprungligen av Robban303:

Hallå och välkommen.

Tack så mycket

hehe jag har redan prenumereat på alla podcasts här.
Podcasts:111 stycken. Sedda: 0stk ^^

Hej och välkommen...
Ja för fanken, du kommer nog bli tvärnöjd...
Vart själv switcher i maj förra året och hårförlusten har minskat drastiskt...
Ett sånt förstatips jag har är att så fort som möjligt installera Quicksilver vilket är
ett gratisprogram och istället för att jag ska försöka förklara det här rekommenderar jag
tutorialen på youtube...
Här har du första:
http://youtube.com/watch?v=EBvFUhTqKK4
Lycka till
/Pez

Ursprungligen av InPezonator:

Hej och välkommen...
Ja för fanken, du kommer nog bli tvärnöjd...
Vart själv switcher i maj förra året och hårförlusten har minskat drastiskt...
Ett sånt förstatips jag har är att så fort som möjligt installera Quicksilver vilket är
ett gratisprogram och istället för att jag ska försöka förklara det här rekommenderar jag
tutorialen på youtube...
Här har du första:
http://youtube.com/watch?v=EBvFUhTqKK4
Lycka till
/Pez

Tack för tipset! Såg att det fanns mkt på Youtube att kolla igenom. Blir att kolla igenom dem till kvällen.

Ursprungligen av alpha-hannen:

Tack för tipset! Såg att det fanns mkt på Youtube att kolla igenom. Blir att kolla igenom dem till kvällen.

Som vi från Norrköping säger: Gört!

1
Bevaka tråden