Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snälla hjälp mig med Dashboard!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-01 20:03

Hello Alla mac Freaks!!

Jag har ett problem..!

Nyss så bara blev min dashboard helt konsti...
alla små widgets bara försvann från själva dashboarden..?
och när jag går in på hantera... och skall dra ut dem på boarden igen så bara låter den.."Bö" (fel ljud")

och jag kan som sagt inte lägga ut nått..varför??
snälla hjälp mej...

Tack!!!

har du testat att gå in och kollat om det står något felmeddelande om programmet i aktivitetshanteraren eller något?

har du testat att starta om dashboard/OSX och testat om det hjälper?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-02 14:04

SNälla....Någon som har en aaaaning?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-02 14:43

När du klickar på Dashboard i dockan så klickar du på plustecknet nere till vänster på skärmen. Då rullar en panel ut på nedre delen av skärmen. Och därifrån kan du dra ut widgetar till ytan för Dashboard. Du tar bort dem genom att klicka på krysset uppe i vänster hörn på varje widget.

Du kan inte dra ut widgetar från dialogrutan för att hantera widgetar. Där bockar du för eller ur dem som du vill använda och som ska finnas med i panelen när du startar Dashboard. Du kan även i den dialogrutan hämta fler.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-02 15:15

Ja jag vet hur man gör det..

Men när ja får upp panelen med alla widgets.. Så skall jag ta en och dra ut den på boarden..

när jag släpper sedan så bara försvinner den och hela dashbord stängs ner?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-02 15:26

Ok, ville försäkra mig om att du gjorde rätt. Om det inte fungerar med starta om datorn, så kanske du får reparera systemet med OS X-skivan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-02 15:57

Kan man..."reparera" sådant.. med skivan..
aldrig användt skivan någån gång..?

kan man välja att instalera om bara vissa saker..?
eller måste man köra om hela skiten då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-02 16:24

Vet ej om det går att reparera enstaka program i OS X. Prova att sök här på forumet. Jag ska också se om jag hittar något användbart. Kan vara bra att veta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-02 16:58

Om du inte hittar något som kan reparera enstaka program i OS X, så kan du göra en ominstallation av endast systemet. Om du väljer "Arkivera och installera" så behåller du alla program, inställningar och sparade filer.

Läs om de olika installationstyperna i guiden från Apple.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-02 17:06

Hittar inget om hur man kan fixa just Dashboard. Det verkar vara fler som har problem med Dashboard, med olika typer av problem.

1
Bevaka tråden