Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech mx400, jobbig acceleration och rörelse

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-02-02 01:43

Köpte precis en ny Logitech MX400 men det beter sig inte alls som min gamla (uhm) Microsoft Intellimouse.. Accelerationen och rörelserna känns inte alls bra. Någon som har liknande problem eller tips på hur man kan trimma detta?

Jag har provat med Steermouse, men lyckas inte riktigt.. Vad har ni med Logitech möss för inställningar?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-02 14:18

Har en razermus och får inte heller det att kännas bra, säg till om du kommer på något

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-02-11 00:36

Verkar ju inte vara någon som har nån bra lösning...

Jag orkar inte mecka mer.. Kan ni rekomendera någon annan mus som funkar bra till mac så köper jag den istället.. Tycker ändå inte att mx400 var så skön i handen..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-18 22:53

Har en Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0, känns också helt fel i OS X. Har testat Microsofts IntelliMouse drivrutiner, SteerMouse, iMouseFix, MZoom men inget verkar hjälpa. Säg till om ni hittar nåt

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-03-18 23:25
Ursprungligen av axelR:

Har en Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0, känns också helt fel i OS X. Har testat Microsofts IntelliMouse drivrutiner, SteerMouse, iMouseFix, MZoom men inget verkar hjälpa. Säg till om ni hittar nåt

Jag provade att koppla in min Logitech mx400 till min macmini och där var den inte alls lika äcklig av någon anledning.. Och den mus jag i normala fall har på min Mac Pro provade jag på min Macbook Pro och där var den skit äcklig, fast den inte är det på Mac Pron.. Lite skumt alltså, undrar vad det är som ställer till det?

Måste vara nån drivrutin som busar nånstans?

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2008-03-19 00:34

Jag använde en Radtech blåtandsmus och allt funkade fint. Sen när jag köpte en Mighty Mouse (tråd) ändrades något så att det nu bara blir bra med den. Provar jag den gamla musen ibland blir det jättejobbigt, accar helt sjukt mkt eller inte alls, går inte att få den normal oavsett hur mkt man fixar i systeminställningar.
Jag lider med er.

1
Bevaka tråden