Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS3 som mediaplatform, vilket soft rekomenderas ?!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittar INTE programmet, som jag såg på på detta eller ett annat forum för ca 2-3 v. sedan som rekomenderade ett program till PS3 och XBox-360. Det skulle tydligen vara bra som mediaplatform. Köpte en PS3 idag och skulle vilja komma åt det programmet eller är det något speciellt som NI rekomenderar?

Jag vill komma åt mina diskar som har lite DVD-VOB filer och BlueRay-MKF filer:p

Själv kör jag med Twonky Media på min Mac till PS3. Funkar kanon bra!

Tyvärr så är det bara en 30-dagars trail, så får ta och köpa det snart är jag rädd.
Men det är det värt som det verkar så här långt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-01 23:40
Ursprungligen av IcemanCharlie:

Hittar INTE programmet, som jag såg på på detta eller ett annat forum för ca 2-3 v. sedan som rekomenderade ett program till PS3 och XBox-360. Det skulle tydligen vara bra som mediaplatform. Köpte en PS3 idag och skulle vilja komma åt det programmet eller är det något speciellt som NI rekomenderar?

IcemanCharlie,

Är det månne Connect360

...eller MediaLink

...du letar efter!?

Lycka till,

- Torkel

Tack båda 2 !!

Skall prova o se vad som passar!

Flyttad? Till vilket forum? Förlåt att jag hamnade fel

Flyttad till "Allt om spel" då det rör en fråga gällande just tv-spel och inte Apple tv.
Lätt hänt

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-02-25 12:05

Mumma, MediaLink funkar toppen. Tack för länken.

MediaLink funkar alltså bra? Måste nog prova det då.
Har hittils använt mig av Twonky, men har fått problem med att det stängs ner ca 30 min in i avsnittet och det står "mediet kan ej spelas upp". :S

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-03-03 19:45

Jag har bara använt den för bilder dock – har inte testat musik eller film ännu...

(Köpte den för att PS3an inte kände igen jpg-bilderna på mitt usb-minne!)

Aha, där ser man, passar till flera olika saker med andra ord

Funderar mer och mer på att offra de där 120:- för att får MediaLink. Dollarn är ju såpass låg nu att man kan se de som en form av investering:)

Sen är jag inte nöjd med hur Twonky presterar.
Kan visserligen ha att göra med att jag streamar över trådlöst, och inte trådbundet. Nån som märkt någon skillnad med dessa två typer?

1
Bevaka tråden