Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina MSN-kontakter får en film i stället för kontakt med mig

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej kära macägare, nu ligger de till såhär att jag kan ha virus på min mac, därför att på Adium (Msn) ska jag ha ett visst visnings namn men istället så ser mina kamrater en film med bomber i Irak. Sen är det nån iraker som kontaktar mig som jag inte kan blocka. Någon som har fått samma problem?

Eller som har något schysst tips hur jag blir av med skiten?

Hejsan!
Då det inte finns några virus i dagsläget för OSX så känns det mer som att ditt konto blivit hackat istället. Testat installera Live Messenger och se om det hjälpt? har du någonsin tagit emot en zip mapp med tex "latestphotos" osv och öppnat? och sist men inte minst, har du testat ett annat konto?

Hoppas det löser sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-02 13:08

Det verkar som någon kommit över ditt lösenord till kontot för MSN. Har du provat att logga in på ditt Windows Live-konto och ändrat lösenordet? Sätt ett säkert lösenord, dvs med både små och stora bokstäver och gärna med någon siffra i lösenordet.

Se senaste meddelandet från MS angående stölder av lösenord.

Mitt råd och rekommendationer är att först prova att byta lösenord. Om det inte löser sig, så måste du kontakta dem för att få i ordning på det hela. Annars byt konto.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-02 13:13

Se även sidan från MS om hur man skapar bra och svåra lösenord.

Bytte namn på tråden till nåt mera lämpligt. /Mod

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-02 20:20

Precis vad som hänt mig också! Det skumma är att jag precis har hämtat MBP efter en reparation...när jag lämnade in den var det inte så, och det har inte varit så på msn som jag kört på min PC under tiden...

EDIT: Det är bara namnet som ändras, nån irakier har inte kontaktat mig (inte än iaf)

Även jag har drabbats av detta med att mitt namn bytas ut..
Kör alla som är drabbade här sista versionen av Adium?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-03 12:59

Jag kör både microsofts msn messenger och adium, fast det verkade som att det bara är när jag kör den förstnämnda som namnet har ändrats. Alltså om jag loggade ut från messenger och in igen var namnet ändrat, men om jag loggade ut från messenger och sen in på adium så var inte namnet utbytt. haha hänger ni med?
Bytte lösenordet direkt igår kväll och sen dess har det inte varit något problem ska tilläggas

tack för alla tips och råd =), lite segt att göra nytt konto när man haft de här i några år, men nytt lösen blir de..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-03 19:00

jag har oxå råkat ut för detta. det stod att jag loggat in från någon annan dator och sen fick jag reda på att mitt namn var bytt så jag bytte lösen nu är allt som det ska igen..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-04 02:21

Det är inte så att ni använder samma lösenord till msn som någon av de hackade sajterna? (efterfesten, bilddagboken etc...)

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-04 07:13
Ursprungligen av stefanaxe:

Det är inte så att ni använder samma lösenord till msn som någon av de hackade sajterna? (efterfesten, bilddagboken etc...)

Inte nu längre

1
Bevaka tråden