Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gimp-Projekt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har den senaste versionen av" Gimp" 2.4.4. Den kom igår.Förmodligen är det orsaken att jag inte lyckas ladda ner Gap.
För övrigt har jag senaste versionen av XII.
Gimpen krachar väldigt ofta. Exempel när jag klickat fram en pensel och exakt när jag skall börja måla försvinner alltihop.
Jag har hämtat Screen-Fu Bling, men den kan jag inte använda i egna projekt(Se dump)

Jag är rätt nöjd med mitt första projekt,(se länk) men det hade ju varit mycket mer häftigt om bokstäverna "Glittrade"Det får bli lextion Nr: 2.

Eller kanske någon har ett enkelt svar.
http://www.upstateforums.com/phpBB2/viewtopic,p,68586.html#68586

Tack på förhand

Senast redigerat 2008-03-17 00:45

Hejsan. Jag kan mest bara säga att jag inte använder gimp på min dator då det kraschade väldigt ofta. vilken gimp använder du? wilber loves apple versionen?

själv kanske jag kommer installera det när det inte kraschar så ofta och när det är i Aqua istället för X11. Själv använder jag pixelmator och det är riktigt bra. dock tog precis 50% rabatten slut (59$ dollar är normalpris) på macupdate promo.

Ipod.OK
Jag antar att 2.4.4 är "Wilber Loves Apple" som versionen innan 2.4.3.

Jag testade och sedan köpte Pixelmator. Det krachade också, men det berodde nog mer på att Leoparden installerades.

Jag förstår inte hur Du kan jämföra Pixel med Gumpen. Pixel kan man göra vackra konstiga kreationer som inte röra på sig.

För animeringsarbeten använder väl sig proffsen av Photoshop och Adobe Flash som kostar runt 25-30000:- Gimpen är gratis. Jag gissar att 90% av mina strul och kracher beror på att jag inte installerat rätt. När jag lärt mig detta, så är jag nog rätt nöjd med "Gimpen"

Jag hade varit jättenöjd om jag lyckats få bokstäverna att Glittra och sedan göra en Avatar av den.
Man undrar över varför man inte ser några avancerade animerade Avatarer. tycker man inte de ser häftiga ut eller är det svårt.

Hoppas vi hörs. Det kan väl vara bra med en tråd om och kring "Gimp-frågor". Alla kan någonting som den andre inte kan osv.
Kalle

jämför inte pixelmator med gimp, bara att jag använder det istället då jag inte hade framgång med gimp och jag sitter inte och gör rörliga bilder.

sen så har inte pixelmator crashat för mig iallafall, funkat bra änsålänge iallafall

Ungefär här crachade "Pixel. Inte den här gången.
Ha re.

Senast redigerat 2008-03-17 00:45

Animerade avatarer är bland det värsta som finns. (Animerade bilder över lag på webben har jag inte mycket till över för) Minns inte riktigt hur de är i våra regler, men det är nästan så dom borde vara förbjudna.

öh okej, meningen med en bild med mitt account namn?

Det förvånade mig faktiskt. Kreativiteten bör alltså hållas nära noll. 90 procent av Avatarer man nu ser, är väl inte värst vidare uppmuntrande.

1
Bevaka tråden