Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra två minnen i macbook med tiger?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Är hos polarn och ska trycka in lite mer ram-minnen i hans macbook med os tiger.
Hur vi än gör så funkar det inte. Har ett 2 gb 5300 minne och ett 1 gb 5300 minne, datorn vill inte boota med båda minnena i. Har själv en macbook hemma fast den nyaste med leopard och det går hur fint som helst att köra blandade minnen.

Stödjer inte tiger att man blandar minnen eller? Då kommer följd frågan: kan i såna fall köpa ett likadant 2 gbs minne och trycka in? Har för mig att den ska stödja upp till 3 gb.

Äldre Macbooks klarar max 2gb minne.

Okej, konstigt.

Det är alltså generationen före min. Den nyaste macbooken alltså. Min är nån månad gammal. Men då går det alltså bara köra max två gig på hans. Hehe då kidnappar jag hans 1 gbs minne till min.

Tackar

Om det är generationen före din så ska den klara 3GB, om än inofficiellt, apple lovar att den klarar 2GB. Hårdvaran är kapabel att köra 3GB och om man slänger i 2GB+2GB så kommer MacOSX att få 3,3GB att arbeta med. Lite knas, jag vet.

Det är lite märkligt att den vägrar boota med minnena i, så jag vill fråga om ni har tryckt i dem ordentligt (gärna en extra gång)? Ibland vill det sig inte riktigt när man petar i nya minnen och det bara verkar som de sitter där de ska. Annars kanske ett av minnena är skadade på något vis.

Kolla i min "guide" jag kastat ihop, så kanske det kan klara upp något:
http://www.99.se/ibook-macbook-macbook-air/229163-liten-guide-p-minnen-till-macbook.html

Jo men exakt, datorn bör bara använda sig av just 3 gb istället för 4. Nej jag tror inte det är fel på minnet eller minnena då jag provat båda i min laptop. För mig funkar det fint. Hehe, fast det är klart nu har jag ju kidnappat polarens 1 gb så jag sitter på 3 gb. Jag klagar inte. Han får helt enkelt klara sig på 2 gb.

1
Bevaka tråden