Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spelar jag upp musik/ljudfiler på hemsidan?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello, jag är en nybörjare på det här med att bygga hemsidor. och är verkligen inte någon expert. Jag sitter och fixar med en hemsida mest på skoj, som någon slags hobby...
Men något som jag inte lyckats lista ut är hur jag tar och spelar upp ljudfiler med hjälp av flashspelaren i dreamweaver. jag har ett antal intervjuer som jag vill kunna lägga upp och låta användaren klicka på för att spela upp, men inte kunna ladda ner hur enkelt som helst.

adressen till hemsidan är: www.fredrikochfilip.se

om man går in på www.fredrikochfilip.se/100h.html så kan man se ett vidoklipp där. jag skulle kunna vilja spela upp musik med samma spelare. Jag har lyckats konvertera om alla ljudfiler till .flv, så dom är i samma format som vidofilen. men så fort jag lagt upp dom så får jag bara ett vitt fält där spelaren ska ligga...

tacksam för all typ avhjälp, även om jag blir tvungen att fixa upp ljudfilerna på något nytt sätt... men nåt typ av sätt att spela upp flashljudfiler är jag ute efter.

// Victor

ingen som kan hjälpa till. jag behöver bara nån typ av flashspelare till hemsidan.

//Victor

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-06 23:32

Den (FLV-Media Player) spelar mp3 så att du slipper konvertera till .flv-formatet, jag använder den på min sida.

ok, tack för den!
nu har jag lite problem att förstå hur jag får in den och mina ljudfiler i den på hemsidan. Jag har en mapp med ca 6 mp3 filer. sen har jag laddat ner mappen "mediaplayer-3-14" och lagt den i samma mapp som mina sidor ligger i. Men sen e jag helt lost. om någon kan hjälpa mig så vore det nice. Jag kan verkligen ingenting om det här. har läst på sidan, men fattar fortfarande inte hur jag lyckas få den och mina mp3 filer på sidan...

// Victor

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-02-17 01:53

Tja... Du kan ju använda http://next.yahoo.net/archives/32/easylistener eller nåt om det inte fungerar. Tjing

Ursprungligen av Ansikte:

Tja... Du kan ju använda http://next.yahoo.net/archives/32/easylistener eller nåt om det inte fungerar. Tjing

Tack super mycket! Funkar skitbra!

1
Bevaka tråden