Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

entourages meddelande korrupt, Hjälp!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-01 16:49

Min entourage krachade och tydligen så blev meddelandefilen korrupt, någon som vet hur man räddar mailen som ligger där, den är rätt stor och viktig om man säger så...

Har du slarvat med backupen?

En sak du kan testa är att hålla ner alternativ-tangenten när du startar Entourage. Då bör du få upp en fråga om att bygga om meddelande-databasen. Det finns två sätt att göra detta, börja med det övre och fungerar inte det, ta nästa.

Innan du gör det, avsluta alla program, tilldela Entourage en massa minne (spara några megabyte för systemet och finder), koka en kopp kaffe och tag fram en tidning. Min mail-databas på ca 450Mb tog någon timme att bygga om när jag gjorde det sist.

/Ola

När man bygger om databasen i Entourage eller Outlook Express så skapas en kopia av filerna. Har man en 500 meg databas och bygger om den så sitter man plötsligt med 2 st 500 meggare. Den gamla filen får tillägget (old) efter namnet. När mailprogrammet funkar igen så kasta alla filer som heter (old). Filerna ligger i Documents.

Bästa sättet att bygga om databasen är att först rensa allt gammalt skräp och framförallt alla brev med bifogade filer. Databasens storlek beror till 90% på de bifogade filerna. Ta bort dessa brev å bygg om databasen sen har man en liten fjuttfil att börja om med.

jag blir ju bara så trött på MS program...

Jag upplevde exakt samma problem...
Istället för att försöka rädda den lilla information som fanns där så valde jag att dynga ut skiten...

Uppmanar varmt alla andra att också göra det

  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 15:49

det funkar inte
måtte djävulen ta MS$ för detta

Revolver, skall du ha någon hjälp får du kläcka ur dig lite information.

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 09:27

ursäkta att jag blev sur igår men...
jo så här är det min entourage kraschade och när jag skall öppna det inge så quitar den så jag plockade bort meddelandefilen och då funkar det så den är korrupt... 1,3 gb fil borde rensat för länge sen men det har jag inte, har provat med at alt starta men det går inte heller... vet inte vad jag skall ta mig till

Har du provat att flytta på prefs-filen för Entourage (innehåller alla dina konton och andra inställningar)

Att lägga tillbaka databasen efter det?

Att tilldela Entourage mera minne? 1.3 Gb meddelandefil låter mycket att hantera med normala tilldelningen av minne.

Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken? Är det för lite så kan vissa program strula.

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2002-10-04 09:35

får felet -4361 och jag har tilldelat entourage myyycket minne

Det finns ett program som heter EntourAid eller något liknande som kanske kan hjälpa dig.

Fungerade inte för mig dock....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-09 20:54

Prova att reparera hårdisken med Disk Warrior !

1
Bevaka tråden